ورزش با شکم خالی ممنوع

ورزش با شکم خالی ممنوع

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص طب سنتی گفت: ورزش بازکننده منافذ بدن بوده و به خروج مواد زائد از طریق عرق کمک می‌کند؛ ورزش دفع کننده سموم بدن و افزاینده نشاط در بدن است، همچنین ورزش کردن در حالت خالی بودن شکم، همه اعضاء بدن را تحت تأثیر خود قرار می‌‌دهد.

مرضیه قرائتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم درباره ریاضت یا ورزش در طب سنتی اظهار داشت: منظور از ورزش (ریاضَت) حرکتی است که باعث گرم شدن و تولید حرارت در اندام‌ها شود که این حرارت، حرارت غریزی بدن را افزایش می‌دهد.

وی درباره فواید ورزش یا ریاضت افزود: ورزش موجب محکم شدن وترها، اعصاب، رباطات و مفاصل بدن می‌شود، همچنین ورزش و فعالیت‌های بدنی رطوبت‌های زائد بدن را تحلیل می‌برد و موجب تسخین یا گرمی اندام‌ها می‌شود.

قرائتی با اشاره به اینکه ورزش فواید زیادی برای بدن دارد و موجب سلامتی بدن می‌شود، ادامه داد: ورزش بازکننده منافذ بدن بوده و به خروج مواد زائد از طریق عرق کمک کرده و معین (کمک کننده) دفع فضولات بدن و موجب خفّت (سبکی) و نشاط در بدن می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: انجام ورزش باید بعد از انحدار (ریزش غذا به معده) و انهضام (هضم شدن) غذا در بدن باشد، همچنین بهتر است که افراد بعد از پاک شدن بدن از فضولاتی مانند ادار و مدفوع به انجام حرکات ورزشی بپردازند.

وی با بیان اینکه افراد از ورزش کردن هنگام پر و خالی بودن شکم پرهیز کنند، بیان داشت: ورزش کردن در حالت خالی بودن شکم بدتر از ورزش کردن در حالت پری شکم است، طبق گفته بقراط هر گاه انسان گرسنه باشد، سزاوار نیست که سختی بکشد به دلیل اینکه ورزش کردن در حالت خالی بودن شکم، همه اعضاء بدن تحت تأثیر خود قرار می‌‌دهد.

قرائتی خاطرنشان کرد: بهتر است که افراد در فصل بهار نزدیک ظهر در تابستان اول روز و در زمستان وسط روز (چون اکثر مردم در زمستان، وسط روز غذا می‌خورند پس در آخر روز ورزش کنند و اگر امکان نداشت در اول روز و یا شب در مکان گرم به اعتدال ورزش کنند) البته در همه زمان‌ها رعایت پر یا خالی بودن شکم باید رعایت شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon