۵+۱ قدرت پیدا کنند تعهدات را زیر پا می‌گذارند/ مواجهه تیم مذاکره‌کننده ایرانی با فرعون زمان


5+1 قدرت پیدا کنند تعهدات را زیر پا می‌گذارند/ مواجهه تیم مذاکره‌کننده ایرانی با فرعون زمان

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هم‌اکنون با فرعون زمان در حال برخورد است، گفت: الان ممکن است ۱+۵ توافق‌نامه را محترم بشمارد اما همین که قدرت پیدا کردند، تعهدات خود را زیرپا می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جوادی آملی که ظهر امروز در دیدار با علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی سخن می گفت، اظهار کرد: ذات اقدس الهی وقتی کل نظام را آفرید، فرمود که من در همه جا حضور دارم، در کنار برخی افراد حضور ویژه دارم تا برخی را دستگیری و بعضی دیگر را مواخذه کنم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هم اکنون با فرعون زمان در حال برخورد است، افزود: خداوند سبحان فرمود من برای دستگیری با شما همراه هستم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خطاب به اعضای تیم هسته‌ای کشورمان بیان کرد: ما با مشرکین سخن که می‌گوئیم ادب را رعایت می کنیم، اما این ادب به معنی این نیست که روس‌ها بهتر از آمریکایی‌ها باشند و آمریکایی‌ها بهتر از روس‌ها.

این مرجع تقلید تصریح کرد: برخی از انسان‌ها حیات حیوانی دارند یعنی درنده خو بوده و کم هستند کسانی که حیات انسانی داشته باشند، قرآن آمده است که به انسان حیات انسانی ببخشد.

وی با بیان اینکه تشخیص راه و وظیفه آسان نیست، خاطرنشان کرد: وقتی مشخص شود که تصمیم چیست، رفتن به سمت آن مانند رفتن روی لبه شمشیر است.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه قرآن کریم نفرموده که با هر کافری بجنگید، کافری که با ما کاری ندارد، طرف جنگ نیست و این در مقدمه قانون اساسی نیز وجود دارد، تاکید کرد: ما در برخورد با 1+5 به‌ویژه آمریکا، ادب را رعایت می‌کنیم، کفاری که با ما کاری ندارند، نه علیه ما توطئه می‌کنند و نه در تحریم ما هستند، قرآن ما را از داشتن روابط حسنه با آن‌ها نفی نمی‌کند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به توافقات صورت گرفته بین ایران و 1+5 اظهار کرد: توافق نامه، قطع‌نامه و امضاء می‌تواند محترم باشد، الان ممکن است این‌ها توافق‌نامه را محترم بشمارند اما همین که قدرت پیدا کردند، تعهدات خود را زیرپا می‌گذارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ضمن تاکید براینکه ادب بین‌المللی را حفظ می‌کنیم، افزود: هوش و فهم خط قرمز ماست و استدلال و هوشمندی برای ما خطوط غیرقابل گذر است، به کمک و فضل الهی ایران در سایه قدرتی که به مردم این سرزمین داد، یک سر و گردن از همه مردم منطقه بالاتر است.

وی به خطوط قرمز جمهوری اسلامی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: خط قرمزهایی که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، محفوظ است اما خط قرمز قم ادب و هوشمندی است.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: کمبود عقل و درایت در غرب مشهود است، هم در ارباب دینشان درایت و عقل وجود ندارد و هم در حوزه‌های آن‌ها و در دانشگاه‌های آن‌ها خبری از این موارد نیست.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به پیشینه غرب در مواجهه با علم و نوآوری عنوان کرد: کلیسای آن‌ها دیروز تفتیش عقاید و گالیله سوزی داشت و امروز قرآن سوزی، جنگ جهانی اول و دوم نیز محصول همین دانشگاه‌ها است، 70 میلیون نفر را در مدت کوتاهی پاک کردند اما ما 72 تن شهید دادیم که هنوز حرف اول محافل هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ضمن تاکید براینکه دین و علم بدون عقل، هر دو دام است، گفت: این فطرت شیعیان است که به توافقشان عمل کنند و این را در بعد از پذیرش قطع نامه و ضعیف شدن صدام پس از جنگ تحمیلی نشان دادیم و غرب باید این را بپذیرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon