بخشی از بناهای تاریخی آمل تخریب شد

بخشی از بناهای تاریخی آمل تخریب شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر آمل گفت: متاسفانه بخشی از بناهای تاریخی آمل به دلیل بی توجهی مالکان، تخریب شده است.

فرزین محمودی پاتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در آمل اظهار کرد: بخشی از  بناهای تاریخی آمل بواسطه اینکه بسیاری از ماللکان، انگیزه ای برای حفظ آنها ندارند، از بین رفته یا در حال تخریب بوده، که با خرید این اماکن تاریخی و با مرمت آنها و اختصاص کاربری های متناسب به این بناها می توان به تحقق حداقل هایی در آینده  نزدیک در رابطه با حفظ میراث تاریخی این کهن شهر و امکان جذب گردشگر دست یافت.

وی افزود: تحقق این وعده ارزنده از سوی مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل می تواند نویدبخش روزهایی خوش برای توسعه گردشگری شهرستان و حفظ و احیای آثار تاریخی به جای مانده از پیشینیان باشد که امیدواریم شورانشینان در تحقق این وعده فرهنگی همچون دیگر برنامه ها موفق و سربلند باشند.

محمودی پاتی، شناخت گذشته برای ساختن آینده‌ای بر پایه هویت فرهنگی خویش را دارای اهمیت بالایی دانست و گفت:  در حقیقت پویایی و بقای فرهنگی در آینده، نیازمند پیوستگی دیروز و امروز و فردای ملت‌ ها است.

وی بیان کرد: حفظ میراث فرهنگی به ویژه یادمان ها و بناهای تاریخی، برای یک ملت، پشتوانه حیات فرهنگی در آینده خواهد بود و از آنجایی که ضرورت حفظ میراث فرهنگی در دنیا سابقه ای دیرینه دارد، مسئولیتی همگانی بوده که نیازمند همت متولیان مربوطه است.

محمودی گفت: شهر آمل با سابقه چند هراز ساله دارای بیش از 60 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است.

وی از اقدام این شورا برای اجرایی کردن طرحی خبر داد و گفت: این طرح با عنوان حفظ بناهای تاریخی آمل و در راستای حفظ آثار با ارزش تاریخی این شهر با همکاری و تعامل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر آمل افزود: در حالی که از لحاظ ساختار اداری، میراث فرهنگی و گردشگری عهده دار مسئولیت اصلی در این ارتباط است، اما به دلایل کمبود منابع مالی و اعتبارات لازم و با توجه به تعدد بناهای واجد ارزش در سطح این شهر، این اداره در سطح شهرستان ها توان تملک همه بناهای تاریخی و حفظ و مرمت آنها را ندارد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon