پیشنهادی برای تغییر تعرفه واردات خودرو در سال ۹۳ نداریم

پیشنهادی برای تغییر تعرفه واردات خودرو در سال 93 نداریم

خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت با اشاره به اینکه هنوز پیشنهاد مشخصی از سوی دولت برای تغییر تعرفه واردات خودرو مطرح نشده است، گفت: هدف ما از تغییر تعرفه واردات ثبات نسبی آنها است.

محمدرضا نعمت‌زاده امروز در حاشیه جلسه مجمع کارآفرینان برتر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به اینکه پیشنهاد دولت یازدهم برای تعرفه واردات خودرو در سال 93 چیست، اظهار داشت: دولت درباره تعرفه واردات خودرو هنوز هیچ نظری در افزایش و یا کاهش تعرفه‌ها اعلام نکرده است. البته در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی اضافه کرد: تغییر تعرفه فقط منوط به واردات خودرو نیست بلکه در سایر کالاها نیز براساس روال سالهای گذشته مقررات صادرات و واردات با همکاری دستگاه‌های مختلف تغییرات صورت می‌گیرد. البته باید این نکته را متذکر شوم که تغییرات و اصلاحات تعرفه‌ای در جهت بهبود شرایط برای توسعه کسب و کار خواهد بود.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه معمولاً در پایان هر سال دولت نظر خود را در رابطه با تعرفه‌ها اعلام می‌کند، افزود: هدف ما از تغییر تعرفه واردات ثبات نسبی آنها است به‌نحوی که امیدوارم در سالهای آینده تعرفه‌ها به‌صورت مستمر تغییر نکند.

وی در پاسخ به اینکه چند درصد از کالاهای وارداتی دستخوش تغییرات تعرفه‌ای خواهند شد، گفت: هنوز در مرحله کارشناسی قرار داریم، بر همین اساس تغییر تعرفه‌ کالاهای مشخصی تعیین نشده است. البته باید متذکر شوم تغییرات بیشتر در جهت اصلاح خواهد بود.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه دولت 30 مورد از موانع پیشِ‌رو تولید کنندگان را شناسایی و مصوباتی را تصویب نموده است، تصریح کرد: اجرایی کردن برخی از این مصوبات با مشکلات متعددی همراه است به‌ویژه در سیستم بانکی ما انتظار همکاری بیشتری را داریم.

وی در رابطه با آزادی واردات گروه کالایی 10 نیز گفت: هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است. البته اگر در این رابطه تصمیمی گرفته شود همه در چارچوب حمایت از تولید داخلی است.
انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه