ایجاد اتاق فکر علمی اولویت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است

ایجاد اتاق فکر علمی اولویت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد اتاق فکری کاملا علمی از اولویت‌های کاری اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم اززاهدان، آئین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان امروز با حضور مقامات کشوری و استانی در سالن اجتماعات پردیس رسالت دانشگاه فرهنگیان زاهدان برگزار شد.

علیرضا نخعی مدیرکل جدید آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: به باور بنده جایگاه مدیرکل با جایگاه اداره کننده یک کلاس درس تفاوت چندانی ندارد.

وی افزود: با همه وجودم سنگینی کار و عظمت و حساسیت کار در آموزش و پرورش را درک می‌کنم.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با باور به اینکه کار آموزش و پرورش یک کار اجرایی نیست بیان کرد: کار در آموزش و پرورش، کار اجرایی و اداری نیست بلکه سراسر عشق و صمیمیت و صفا و یکرنگی است.

نخعی اخلاق را محوریت اصلی تمامی فعالیت‌های خود دانست.

وی با بیان اینکه کار آموزش و پرورش با گزارش و ارقام صورت نمی‌‌پذیرد گفت: تدبیر و چاره‌اندیشی با یک تیم کاملا تخصصی و استفاده از همه اندیشه‌ها در تصمیمات اتخاذ شده و ایجاد اتاق فکری کاملا علمی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما از لحاظ شاخصه‌های توسعه آموزشی در کشور رتبه  آخر را داریم که بنا بر این است در یک برنامه چهار ساله این میزان را حداقل به میانگین کشوری برسانیم.

خدمت در سیستان و بلوچستان ایثارگری خاصی طلب می‌کند

مدیرکل سابق آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: استان سیستان و بلوچستان،استانی با شرایط خاص است که فاصله شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین مدرسه آن بیش از 1000 کیلومتر است.

غلامرضا محمد قاسمی حرکت در راستای سیاست‌های کلی نظام را مایه مباهات خواند و در این باره افزود: ارتقای سطح کیفی و کمی در حوزه علمی و پرورشی دستاورد ارزشمندی است که بدون همکاری همکاران تابعه دست یافتنی نبود.

وی تدوین کتب کار دوره پیش دبستانی، رشد 24 درصد قبولی دوره سوم متوسطه و کسب عناوین متعدد کشوری در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری را از مهم‌ترین دستاوردهای دوره مدیریت خود عنوان کرد.

فرهنگ تنها داشته قابل ارائه است

محمدتقی رخشانی از اساتید صاحبنظر حوزه تعلیم و تربیت سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم، استان سیستان و بلوچستان را استانی با ویژگی‌هایی خاص خواند و اظهار کرد: تنها جایگاهی که می‌توان به آن تکیه کنیم و بر خود ببالیم، حوزه فرهنگ است.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان تمدنی به درازای تاریخ دارد، تاریخی که ویژگی‌های برجسته فرهنگی خود را به رخ جهانیان می‌کشاند.

این استاد حوزه تعلیم و تربیت گفت: سیستان و بلوچستان سرزمین اساطیری ایران است.

رخشانی با مدیر، مدبر، باخلاق، مردم‌گرا و آشنا به مسائل و معضلات بدنه آموزش و پرورش را از ویژگی‌های مدیر جدید برشمرد.

نخعی مدیرکل جدید آموزش و پرورش در این آئین به  معاون وزیر آموزش و پرورش این اطمینان را داد که تمامی فرهنگیان و دانش‌آموزان همدل و یک صدا در کنار مدیرکل جدید خواهند بود.

در این مراسم از زحمات غلامرضا محمد قاسمی مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان تقدیر و علیرضا نخعی به سمت مدیرکل جدید منصوب شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon