اجرای ۸ طرح پژوهشی انتظامی در دانشگاه‌های آذربایجان غربی

اجرای 8 طرح پژوهشی انتظامی در دانشگاه‌های آذربایجان غربی

خبرگزاری تسنیم: رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی آذربایجان غربی از اجرای ۸ طرح پژوهشی انتظامی با همکاری دانشگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سرهنگ قهرمان حقیقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برقراری امنیت در جامعه یکی از مهم ترین وظایف نیروی انتظامی است و استمرار امنیت باید پایه‌ای علمی مبتنی بر تحقیقات داشته باشد.

وی گفت: برای رسیدن به اهداف انتظامی، انجام تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مختلف یک ضرورت است و بر این اساس دفاتر تحقیقات کاربردی انتظامی در تمامی شهرهای آذربایجان غربی راه اندازی شده و برای هر کدام برنامه‌هایی تهیه و تدوین شده است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی آذربایجان غربی بیان کرد: تحقیق، تالیف، ترجمه، برگزاری میزگرد علمی، راه اندازی اتاق‌های فکر و تالیف فصل نامه از وظایف پژوهشی نیروی انتظامی استان در قالب دفتر تحقیقات کاربردی انتظامی است.

برنامه‌های پژوهشی نیروی انتظامی آذربایجان غربی

حقیقی اظهار کرد: از سوی این دفتر تا 23 دی ماه امسال برنامه‌های متنوع پژوهشی در استان به اجرا در می‌آید که از جمله آنها تشکیل شورای پژوهش، نشست مطبوعاتی، میزگرد و سخنرانی‌های علمی، رونمایی از تالیفات سال و انعقاد قرارداد مابین فرماندهی انتظامی استان و دانشگاه ارومیه است.

حقیقی با اشاره به عملکرد 9 ماهه دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی آذربایجان غربی افزود: در این مدت 8 مورد تفاهم‌نامه تحقیقاتی با مراکز دانشگاهی، 7 جلسه شورای پژوهشی، 4 مورد طرح های پژوهشی غیر صنعتی به همراه 18 تالیف مقاله و 2 ترجمه نیز توسط این دفتر به انجام رسیده است.

وی گفت: در همین مدت 60  اتاق فکر، 30 گردهمایی، 2 مورد مشارکت در همایش، 21 مورد جمع آوری اندوخته های علمی، 13 مورد حمایت از پایانه ها، 20 مورد چاپ مقاله، 4 مورد برپایی نمایشگاه و 2 مورد کارگاه تخصصی نیز توسط این دفتر انجام شده است.

معافیت سربازی با انجام طرح‌های پژوهشی

حقیقی بیان کرد: دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی آذربایجان غربی با مشارکت در تهیه پایان‌نامه‌های انتظامی مورد نیاز با دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و دکترا عقد قرارداد می‌کند که در نتیجه آن امکان بهره‌مندی افراد از معافیت از خدمت و یا کسر خدمت سربازی امکان پذیر می‌شود.

وی افزود: حمایت‌های مالی از پایان نامه‌های دانشجویان در صورتی امکان پذیر است که  موضوع آن در رابطه با نظم و امنیت بوده و قبل از شروع تحقیقات با دفتر تحقیقاتی انتظامی استان هماهنگی های لازم انجام شده باشد.

اولویت‌های انتظامی در پژوهش

حقیقی گفت: خوشبختانه تمام اولویت‌هایی که برای این گونه تحقیقات قرار داده‌ایم مورد رغبت و پذیرش قرار گرفته و عقد قرارداد با آنان بسته شده است.

وی افزود: از عمده موضوعاتی که در اولویت‌ تحقیقات و پژوهش این دفتر قرار گرفته موضوع نظم و امنیت، امنیت اقوام ایرانی، بررسی علل سرقت به عنف و بررسی عوامل خودکشی و پیشگیری از آن است.

حقیقی بیان کرد: افراد علاقه مند به همکاری با دفاتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی آذربایجان غربی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 2182185 و 2257566-0441 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon