دایرة المعارف ۹ جلدی فتنه ۸۸ رونمایی شد

دایرة المعارف 9 جلدی فتنه 88 رونمایی شد

خبرگزاری تسنیم: دایره المعارف ۹ جلدی فتنه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، دایره‌المعارف 9 جلدی فتنه با حضور علی‌محمد نائینی رئیس ستاد گرامیداشت حماسه 9 دی و جمعی از مولفان این کتاب رونمایی شد.

احمد امامی مدیر این پروژه در تشریح مطالب این دایره‌المعارف، اظهار داشت: 3 دهه فتنه به ما درس داده که فتنه 88 با تمام پیچیدگی‌های آن آخرین فتنه نخواهد بود و مقابله و دفاع عالمانه با فتنه از درس‌های بزرگ 9 دی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ما در بررسی فتنه‌های دهه اول مشاهده کردیم که خلاءهایی وجود دارد و به منبع جامعی دست نیافته‌ایم لذا برای اینکه این حوادث به فراموشی سپرده نشود یا برخی وقایع تحریف نشود، این مستندات را در اثر 9 جلدی تدوین کرده‌ایم که جلد اول این دایره‌المعارف به مفهوم‌شناسی و بررسی کودتای مخملی، فتنه‌های اول و حوادث سال 78 اختصاص دارد.

وی افزود: جلد دوم و سوم روایی و کالبدشکافی است و در این جلد حوادث و اتفاقات سال 88 و حوادث قبل و بعد از فتنه 88 را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین جلد چهارم به رفتارشناسی خواص اعم از خواص انقلابی و وفادار به انقلاب و همچنین جریان‌های مقابل اختصاص دارد.

امامی اظهار داشت: جلد پنجم دایره‌المعارف فتنه 88 به رفتارشناسی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در کشورهای بیگانه، جلد ششم به نقش بی‌بدیل رهبری در مواجهه با فتنه 88 و گفتار تحلیلی ایشان اختصاص دارد. چند جلد از این دایره‌المعارف نیز به اسناد اختصاص دارد که برای بررسی این اسناد ما 68 کتاب و اثر را مورد بازبینی قرار دادیم و 19 اثر در موضوعات هنری اعم از فیلم و مستندات سینمایی را بررسی کرده‌ایم. همچنین مواضع و بیانیه‌های ماندگار در جلدهای مربوط به اسناد ثبت شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یک جلد دیگر از این دایره‌المعارف صرفا مصور است و آلبومی از حوادث انتخابات سال 88 تا سال 89 را شامل می‌شود. این اثر محصول سعی و تلاش 14 پژوهشگر است که به همت موسسه فرهنگی و هنری صبح حضور، تهیه شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon