دستور العمل گشایش اسناد اعتباری ارزی به بانک‌ها ابلاغ شد

دستور العمل گشایش اسناد اعتباری ارزی به بانک‌ها ابلاغ شد

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران گفت: با ابلاغ دستورالعمل گشایش اسناد اعتباری ارزی به بانک‌ها فعالان و سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت با ۳۰ درصد آورده می‌توانند گشایش اسناد اعتباری کرده و از تسهیلات ارزی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین پیرمؤذن ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار کرد: هرچند این بخشنامه به تعدادی از بانک‌ها ابلاغ شده اما قرار است بانک‌های عامل در هفته آینده با 30 در صد آورده LC باز کنند تا در خرید تجهیزات و امکانات جدید تولیدکنندگان دچار مشکل نشوند.

وی ابلاغ دیرهنگام بخشش مالیاتی برای تولیدکنندگان و تقسیط بدهی گذشته را بیان کرد و گفت: این تأخیر در ابلاغ و کوتاه بودن فاصله زمانی در تقسیط بندی سبب شده تا صاحبان واحدهای تولیدی نتوانند از این امتیاز بهره مند شوند که قرار شد استاندار اردبیل با مسئولان امور مالیاتی رایزنی داشته باشد تا در وهله اول این بخشنامه‌ها به سرعت اطلاع‌رسانی شده و مهلت مقرر نیز تا آخر سال تمدید شود.

قائم مقام خانه صنعت و معدن کشور به ضرب العجل شهرک‌های صنعتی برای تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف از سوی برخی از صاحبان واحدهای تولیدی اشاره و خاطرنشان کرد: خلع ید این واحدها درست به نظر نمی‌رسد و تشکیل پرونده‌های حقوقی نیز مشکلاتی را به همراه دارد که امیدواریم مسئولان امر تدابیری بیندیشند تا حداقل صاحبان این اراضی به قیمت روز زمین را به افراد جدید واگذار کنند.

دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل گفت: اتاق بازرگانی براساس برنامه پنجم توسعه موظف است تا قوانین مزاحم  و مخل تولید را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن اقدام کند تا سرمایه گذاران مجبور نباشند برای دریافت تسهیلات از هفت خوان رستم عبور کنند، در این زمینه کارگروهی نیز با حضور تعدادی از مدیران دولتی و بخش خصوصی تشکیل می‌شود تا بسیاری از بخشنامه‌ها و قوانین دست و پاگیر برای اصلاح به مسئولان امر ارسال شود.

وی لغو پیمان سپاری ارزی را به نفع صادرکنندگان دانست و اظهار کرد: بانک مرکزی باید به سرعت لغو پیمان سپاری ارزی را به بانک‌ها اعلام کند.

قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران تصریح کرد: انتظار بخش خصوصی جز رفع موانع توسعه اقتصادی و حرکت بر مبنای واقعگرایی وعقلگرایی نیست و استاندار اردبیل با تشکیل جلسات شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در یک ماه اخیر سعی کرده بسیاری از این موانع و مشکلات را برطرف کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon