۹ دی "عید غدیر انقلاب اسلامی" و عامل یأس کفار و منافقین بود

9 دی "عید غدیر انقلاب اسلامی" و عامل یأس کفار و منافقین بود

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه عده‌ای در فتنه ۸۸ منافع شخصی را بر منافع نظام ترجیح دادند گفت: ۹ دی عید غدیر انقلاب اسلامی بود که دشمنان نظام را ناامید و مأیوس کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با حضور در برنامه زنده "سپهر سیاست" که ساعتی پیش از شبکه 4 سیما و با موضوع 9 دی پخش شد، در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر ویژگی‌های انتخابات سال 88 گفت: علاوه بر 9 دی که یک حماسه‌آفرینی بزرگ از سوی ملت ایران بود، انتخابات 88 نیز به معنای واقعی یک حماسه بوده و از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه تمامی انتخابات‌ها در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم برای نظام و هم برای دشمنان قابل تأمل بوده است، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان این انقلاب را پدیده‌ای نو دیدند که در نقطه مقابل لیبرال‌ دموکراسی قرار داشت. جمهوری اسلامی یک الگوی مردم‌سالاری را بوجود آورده بود که حقیقتا دموکراسی به معنای واقعی آن در اینجا ظهور داشت و نمونه کامل این دموکراسی مشارکت 40 میلیونی مردم در انتخابات سال 88 بود.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه انتخابات 88 شور و هیجان خاصی برای مردم داشت، خاطرنشان کرد: با آن حجم تبلیغات و هیجانات طرفدار کاندیداها هیچ نزاع و خشونتی نسبت به یکدیگر نداشتند و این رقابت آزادانه با سلایق مختلف در نوع خود بی‌نظیر بود و یک پدیده جدید در دنیا به حساب می‌آمد.

به گفته مقدم‌فر، انتخابات 88 اوج دموکراسی بود که با نشاط و در امنیت کامل برگزار شد و این حجم مشارکت، شور و هیجان مردم می‌توانست قدرت ملی فوق‌العاده‌ای را تولید کند که متاسفانه به دلیل رفتارهای خودخواهانه برخی‌ها تبدیل به چیز دیگری شد.

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه چه چیزهایی باعث شد که این جشن ملی تبدیل به یک فتنه چند ماهه شود و آیا این فتنه از پیش طراحی شده بود یا خیر؟ تصریح کرد: بنده فکر می‌کنم این روزها بخشی از مسئله روشن شده. بعضی از رخدادها را از سالها قبل تا به امروز در مسیر حرکت مردم داشتیم که دشمن انجام داده و بعد از سالها ابعاد آن به صورت شفاف خود را نشان می‌دهد؛ مثل کودتای 28 مرداد که سال 1332 رخ داد اما همین اواخر آمریکایی‌ها اسناد دخالت و هدایت خود در آن کودتا را رسماً منتشر کردند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در خصوص فتنه 88 نیز شواهد و بیّناتی وجود دارد که طراحی شدن این فتنه توسط خارجی و دست داشتن بیگانگان در آن را به وضوح نشان می‌دهد.

مقدم‌فر در ادامه درباره دلایل مخالفت و معاندت دشمنان با انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمانی(پیش از انقلاب اسلامی) در مملکتمان نخست‌وزیر مدعی بود که ما همه چیزمان باید غربی و فرنگی باشد و خودمان نمی‌توانیم حتی یک آفتابه درست کنیم، لذا برای پیشرفت باید از فرق سر تا کف پا باید غربی شویم اما امروز و به لطف انقلاب اسلامی شاهد آنیم که در علوم مختلف از جمله نانوتکنولوژی و هوافضا پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داریم و دشمنان ما از این پیشرفت‌ها ناراحت هستند.

وی در این ارتباط خاطرنشان کرد: در انتخابات 88 رقابت شدیدی بین دو طیف درون نظام وجود داشت، حتی مقام معظم رهبری در سخنرانی خود بعد از انتخابات مطرح کردند که هر 4 کاندیداها از داخل نظام هستند؛ میرحسین موسوی زمانی نخست‌وزیر بود، محسن رضایی در دوره‌ای فرمانده سپاه بود، مهدی کروبی در برهه‌ای ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت و آقای احمدی‌نژاد هم که رئیس‌جمهور بود؛ بنابراین همه در داخل بودند اما ببینید دشمن چه کرد؟ دشمن از کوچکترین فرصتها استفاده کرد.

این مدرس دانشگاه افزود: اولین فرصت دشمنان این بود که مردم در کشورمان به 2 گروه تقسیم شده بودند و می‌توانستند پس از انتخابات یک طرف را متهم به تقلب کنند و طرف دیگر را به کف خیابانها بیاورند. فرصت دیگر دشمن دلخوری عده‌ای از کاندیداهای 88 از انتخابات سال 84 بود که در آن انتخابات شکست خورده بودند. فرصت دیگر دشمن مسائل مطرح شده در مناظرات سال 88 بود که حرف‌هایی زده شد که نباید زده می‌شد و غلط بوده است چه از طرف احمدی‌نژاد و چه از طرف بقیه کاندیداها.

مقدم‌فر با بیان اینکه دشمن به دنبال این بود که کینه‌های بوجود آمده را تبدیل به یک جریانی کند تا اصل نظام زیرسوال برود در پاسخ به سوال مجری برنامه که از وی پرسید چرا به رغم راهکارهای قانونی برخی از چهره‌ها بر طبل فتنه کوبیدند، گفت: ما در نظام سیاسی‌‌مان مکانیزم‌های روشنی داریم. در انتخابات 88 برای اولین بار بود که یک کاندیدایی ساعت 23 شب در حالی که آرا شمارش نشده بود و هنوز برخی از شعبه‌ها مشغول اخذ رای بود نشست خبری می‌گذارد و می‌گوید که من پیروز انتخابات هستم!

وی با بیان اینکه انتخابات خرداد 92 برای شکست‌خوردگان انتخابات 88 یک درس عبرت بود، تصریح کرد: در انتخابات 92 چه رخ داد؟ همه صبر کردند، تمامی آراء شمارش شد و بالاخره تمامی کسانی که رای نیاوردند به فرد پیروز تبریک گفتند و با اخلاق و آرامش نتیجه انتخابات را قبول کردند اما در انتخابات 88 گویا دستورالعمل از بیرون صادر می‌شد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی بر همین اساس خاطرنشان کرد: حتی به فرض اینکه ادعای آنها درست بود -که البته قطعا ادعایشان درست نبود- آنها باید منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می‌دادند؛ بالاخره انتخابات قانونی برگزار شده بود و بحث کل نظام و مصالح کشور مطرح بود اما آقایان نخواستند داخل نظام بمانند و حتی نظام و مقام معظم رهبری آنها را دعوت به آرامش می‌کرد اما آنها به حرکات غیرقانونی و ساختارشکنانه‌شان ادامه می‌دادند. اگر آقای میرحسین موسوی و مهدی کروبی خود را از درون نظام می‌دانستند باید مصالح نظام را در نظر می‌گرفتند اما متاسفانه قانون را نادیده گرفتند و به فکر مصالح شخصی‌شان بودند.

مقدم‌فر با بیان اینکه دشمنان به دنبال 2 بخش کردن مردم در کشورمان پس از انتخابات سال 88 بودند، افزود: امروز مصر را ببینید؛ مردم در این کشور به 2 بخش تقسیم شده بودند و دشمنان می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران هم مثل مصر شود.

وی آسیب به وحدت ملی، جرأت دادن به دشمن و تریبون گرفتن دشمنان داخلی از جمله بهایی‌ها و سلطنت‌طلبها را از خیانت‌های فتنه‌گران در سال 88 عنوان کرد و افزود: مهمترین خسارت‌آفرینی و ظلم سران فتنه این بود که آبروی نظام را به بازی گرفتند که قابل قیاس با هیچکدام از خسارت‌های دیگر نیست. جمهوری اسلامی ایران بعد از 3 دهه صاحب آبرو شده و وارد یک انتخابات با مشارکت بسیار بالا شده بود اما متاسفانه عده‌ای با آبروی نظام بازی کردند.

مقدم‌فر با بیان اینکه فتنه 88 دشمنان را امیدوار کرده بود، تصریح کرد: تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران پس از فتنه‌ 88، یکی از علائم امیدوار شدن دشمنان در مواجهه با نظام اسلامی بود.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش پایانی سخنانش به حماسه 9 دی اشاره کرد و افزود: 9 دی یک روز تاریخی صرف نبود. اشتباه نکنیم؛ 9 دی عید غدیر انقلاب اسلامی بود، یعنی همانطور که در عید غدیر، کفار و منافقین مایوس شدند،9 دی نیز حماسه‌ای بود که به واسطه آن دشمنان نظام ناامید و مأیوس شدند. حماسه 9 دی چیزی شبیه به 15 خرداد 1342 و 22 بهمن 1357 است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon