واردات نفت ژاپن از ایران ۳۷ درصد کاهش یافت

واردات نفت ژاپن از ایران 37 درصد کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: وزارت اقتصاد ژاپن اعلام کرد واردات نفت این کشور از ایران در نوامبر ۲۰۱۳ با کاهش ۳۷ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به ۳۹۲ هزار کیلو لیتر رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن از کاهش قابل توجه واردات نفت این کشور از ایران در یازدهمین ماه سال جاری میلادی خبر داد.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی این وزارتخانه،‌ پالایشگاه های ژاپنی در نوامبر 2013 بالغ بر 392 هزار کیلو لیتر نفت خام از ایران وارد کردند که این رقم نسبت به ماه قبل از آن با کاهش 37 رصدی مواجه شده است. ژاپن در اکتبر 2013 حدود 627 هزار کیلو لیتر نفت از ایران وارد کرده بود.

به دنبال کاهش واردات نفت ژاپن از ایران در نوامبر 2013 سهم ایران در تامین نفت مورد نیاز این کشور نیز کاهش یافته و به 2.2 درصد رسیده است. ایران پیش از اجرای تحریم نفتی غرب بیش از 6 درصد نفت مورد نیاز ژاپن را تامین می کرد.

بر اساس این گزارش ایران ششمین تامین کننده نفت وارداتی ژاپن در ماه نوامبر 2013 شناخته شده است. عربستان با 6.08 میلیون کیلو لیتر بزرگترین صادرکنند نفت به ژاپن در این ماه بوده است و امارات،‌ قطر،کویت و عمان به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم از این نظر قرار گرفته اند.

واردات نفت ژاپن از این کشورها در ماه نوامبر به ترتیب 24 درصد،‌ 25 درصد، 11 درصد، 1 درصد و 26 درصد افزایش داشته است.

کل واردات نفت ژاپن در ماه نوامبر امسال بالغ بر 17.75 میلیون کیلو لیتر اعلام شده است که این رقم نسبت به ماه قبل از آن 13 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه