عناصر پشت‌صحنه فتنه دوباره فعال شده‌اند/ حرکت براندازانه به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست

عناصر پشت‌صحنه فتنه دوباره فعال شده‌اند/ حرکت براندازانه به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: بعضی از عناصری که پشت صحنه فتنه ۸۸ قرار داشتند، امروز در جاهای مختلف شروع به فعالیت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) که می‌فرمایند "هیچ‌گاه حق را نخواهید شناخت مگر آن کسانی که حق را ترک کردند، بشناسید و هرگز نمی‌توانید به پیمان قرآن وفادار باشید مگر آنکه پیمان‌شکنان را بشناسید" اظهار داشت: یکی از حوادث بسیار تلخ و چالش‌برانگیز در مسیر حرکت انقلاب اسلامی فتنه‌ای بود که در سال 88 توسط برخی عناصر قدرت‌طلب و هنجارشکن طراحی و به مرحله اجرا در آمد. در کنار فتنه 88 ملت ایران مثل همیشه در 9 دی سال 88 حماسه‌ای را خلق کردند که در تاریخ ماندگار شد.

وی درباره مولفه‌های شکل دهنده فتنه گفت: کدام بخش از حرکت سران فتنه در مفهوم فتنه قرار گرفت؟ مسلما کاندیداتوری در انتخابات، ورود در عرصه رقابت، اعتراض به انتخابات، جزو مولفه‌های فتنه نبود، اما آنچه که فتنه را شکل داد یک همسویی و همکاری بین محافل داخلی و خارجی و همبستگی بین جریان قدرت‌طلب و هنجار شکن با نظام سلطه بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مولفه دیگر شکل دهنده فتنه را حرکت عناصر قدرت‌طلب در چارچوب دشمن دانست و گفت: طرح دشمن براندازی با شیوه نرم و به تعبیر خودشان انقلاب مخملی بود. این جریان قدرت‌طلب و هنجارشکن داخلی دقیقا در مسیر اجرای نقشه نظام سلطه که توسط جین شارپ و جورج سوروس طراحی شده بود قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: مولفه دیگر شکل دهنده فتنه اردوکشی خیابانی و دست زدن به تخریب و آشوب بود و چهارمین مولفه نیز هنجارشکنی و عبور از قانون و ایستادگی در برابر حاکمیت بود و این 4 مولفه شکل دهنده فتنه بودند.

وی با بیان اینکه نکته دیگر چندلایه بودن فتنه است خاطر نشان کرد: معمولا فتنه‌هایی که در طول تاریخ شکل گرفتند چند لایه بودند. یک لایه روی صحنه است که مباشر و کف خیابان قرار می‌گیرد، اما یک لایه دیگر نیز پشت صحنه قرار دارد. برای دلسوزان نظام و انقلاب آن چیزی که اهمیت دارد شناسایی عناصر پشت صحنه است. یعنی آن کسانی که تئوری فتنه، فکر فتنه و اندیشه فتنه را طراحی می‌کنند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: معمولا عناصر روی صحنه و عناصر کف خیابان را می‌توان شناخت، اما عناصر پشت صحنه را به سادگی نمی‌توان شناخت. روی صحنه لنین و استالین است، اما پشت صحنه مارکس و هگل هستند. روی صحنه موسولینی و هیتلر است، اما پشت صحنه ماکیاول و نیچه قرار دارند. روی صفحه عمرسعد و شمر است اما پشت صحنه کسانی بودند که اندیشه براندازی را بعد از پیامبر اکرم (ص) طراحی کردند و نکته مهم شناسایی عناصر پشت صحنه است که باقی مانند و در دوره‌های بعد وارد عرصه می‌شوند.

سعیدی ادامه داد:‌ در ماجرای فتنه 88 نیز ما سه لایه را از هم مجزا می‌بینیم. یک لایه روی صحنه دو نفری بودند که همواره در جلوی صحنه قرار داشتند. یک لایه کف خیابان قرار داشتند که دست به آشوب و اغتشاش زدند، اما چه کسانی پشت صحنه قرار داشتند، آنها را باید با تحلیل و از طریق نخبگان و خبرگان شناخت. چه کسانی کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند و چه کسانی نگران تقلب در انتخابات بودند؟ چه کسانی ستاد ابطال را در دفتر خود تشکیل دادند؟ این افراد عناصر پشت صحنه هستند و معمولا سالم می‌مانند و در دوره‌های بعد نیز شروع به فعالیت می‌کنند و ما امروز می‌بینیم بعضی از عناصری که پشت صحنه فتنه 88 قرار داشتند، در جاهای مختلف شروع به فعالیت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با طرح این سوال که چرا در انقلاب اسلامی ایران زمینه عبور از خطوط قرمز فراهم می‌شود، گفت: در سیستم آمریکا هیچ یک از احزاب و کاندیداها و نمایندگان کنگره به ساختار لیبرال دموکراسی حمله نمی‌کنند. در طول تاریخ 200 ساله آمریکا سیستم لیبرال دموکراسی آمریکا باقی مانده است. دو حزب و مردمی که در دو حزب قرار می‌گیرند، به اصول لیبرال دموکراسی وفادار هستند و بنده ندیدم که کاندیداهای ریاست جمهوری، نمایندگان کنگره و یا کسان دیگری اجازه داشته باشند به ساختار لیبرال دموکراسی و حاکمیت آمریکا حمله کنند. سیستمی را طراحی کرده‌اند که این سیستم اصول قانون اساسی را پاسداری می‌کند و کسی جرات نمی‌کند و یا توافق دارند که به سیستم حمله نکنند. با وجود اینکه نرم‌افزار لیبرال دموکراسی آمریکا زاییده فکر بشر است. ژان ژاک‌روسو‌، هابز و مونتسکیو آن را طراحی کرده‌اند. اما در انقلاب اسلامی ایران مشکل کجاست که افراد به خود اجازه می‌دهند ساختارشکنی کنند و به اصول حاکم بر جمهوری اسلامی ایران حمله کنند؟

وی با بیان اینکه ما در 34 سال گذشته کرارا شاهد بودیم که نمایندگان برخی دوره‌های مجلس مانند مجلس ششم، در برخی دوره‌ها رئیس جمهور و یا کاندیداهای ریاست جمهوری اپوزیسیون نظام می‌شوند و به ساختار نظام حمله می‌کنند، گفت: نرم‌افزار جمهوری اسلامی الهی است. خداوند به پیامبر خود می‌فرمایند اگر پیامبر حرف‌هایی که دیگران می‌زنند بزند و یا دروغ ببندد او را با قدرت می‌گیریم و رگ قلبش را قطع می‌کنیم. کسی حق دست‌برد به این نرم‌افزار را ندارد. بنده از همه پژوهشگران، نخبگان و اعضای محترم شورای نگهبان و نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم روی این مسئله مطالعه کنند که چرا کاندیداها جرات می‌کنند وارد خطوط قرمز شوند و به ساختار نظام حمله کنند.

سعیدی تصریح کرد: انتقاد جای خود را دارد، اما حمله به ساختار نظام اسلامی و به اصول و حرکت در جهت براندازی و تغییر اصول قانون اساسی در برابر نرم‌افزاری که خداوند طراحی کرده است، به هیچ عنوان قابل قبول نیست. بنابراین رهبران الهی در این زمینه مسئولیت دارند و یکی از وظایف آنها این است که از این نرم‌افزار بعثت، دین و کیان اسلام پاسداری کنند و به همین دلیل حضرت امام فرمودند که حفظ نظام از اوجب واجبات است. پس بر هر فردی واجب است که در برابر این چالشی که روبروی نظام ما قرار دارد، تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که آیا فتنه قابل تکرار است، تصریح کرد: باید از فتنه‌ها عبرت گرفت. بنا نبود بار دیگر ما شاهد فتنه باشیم. در طول تاریخ تمام و یا بیشتر رهبران الهی با فتنه‌هایی در مسیر حرکتشان روبرو بودند. در زمان حضرت موسی (ع) فتنه سامری شکل گرفت. در زمان رسول‌الله (ص) نیز فتنه‌هایی شکل گرفت و علی‌الظاهر ما باید از این فتنه‌ها عبرت می‌گرفتیم تا در زمان ما فتنه‌ای شکل نگیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به فتنه‌ها و شبه‌ فتنه‌هایی که در طول 34 سال انقلاب اسلامی رخ داده است، خاطر نشان کرد: ما در طول 34 سال گذشته با فتنه‌ها و شبه فتنه‌هایی مانند فتنه منافقین در اوایل انقلاب و یا فتنه بنی‌صدر و فتنه‌های دیگری مانند فتنه و غائله 18 تیر سال 78 رو به رو بودیم و واقعا زیبنده نظام نبود که بار دیگر افرادی که عنوان یار امام را یدک می‌کشیدند، این‌طور با اساس نظام به مقابله برخیزند و در برابر حاکمیت و قانون اساسی بایستند و هنجارشکنی کنند. اینجا به هوشیاری نیازمند است.

سعیدی با بیان اینکه شباهت زیادی بین فتنه 88 با فتنه جمل وجود دارد، گفت: مولفه‌های فتنه جمل با مولفه‌های فتنه 88 بسیار شباهت دارد. هر دو با تهمت شروع می‌شوند، در جمل به امیرالمومنین (ع) تهمت زدند که تو در قتل عثمان نقش داشته‌ای و اینجا نیز تهمت تقلب به انقلاب زدند.

وی ادامه داد: در جمل شتر همسر پیامبر (ص) را قداست بخشیدند و بنده در تاریخ طبری دیدم که در آنجا خلق‌الله پشکل شتر را بر می‌داشتند و نصف می‌کردند و می‌گفتند پشکل شتر مادرمان عایشه بوی مشک می‌دهد. در اینجا نیز در مسیر ایجاد فتنه رنگ سبز را به عنوان تقدس انتخاب کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره شباهت دیگر فتنه جمل با فتنه 88، مولفه دیگر را اردوکشی دانست و گفت: در جنگ جمل در برابر حاکمیت حق و امیرالمومنین (ع) اردوکشی کردند و در سال 88 نیز چنین اتفاقی رخ داد.

سعیدی افزود: شباهت دیگر جمل و سال 88 طیف‌بندی خواص است. در آن روز خواص به 4 دسته تقسیم شدند؛ یک دسته در کنار امیرالمومنین (ع)‌ قرار گرفتند. یک دسته در برابر امیرالمومنین (ع)‌ بودند، دسته دیگر مانند عبدالرحمن بن عوف‌، عبدالله بن عمر، ابوموسی اشعری در برابر فتنه سکوت کردند و یک عده نیز دوبل بازی می‌کردند و مغازه دو نبش داشتند و با دو طرف کار می‌کردند که شناسایی این افراد برای مردم ما خیلی لازم است و امروز نیز ما همین چند طیف را می‌بینیم.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است عبرت‌آموزی از این فتنه‌هاست که مصونیت ایجاد می‌کند. مردم باید از گذشته عبرت بگیرند تا مبادا دوباره این فتنه‌ها و غائله‌ها تکرار شود همه دلسوزان نظام باید توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص راهکارهای مقابله با فتنه نیز اظهار داشت: اولین راهکار اتکاء به رهبری است. توجه و اتکاء به هدایت‌ها و رهنمودهای رهبری تنها راه برون‌رفت و پیشگیری از فتنه‌هاست. پیامبر این راه را نشان دادند و فرمودند در آینده فتنه‌ای اتفاق می‌افتد و اگر فتنه را درک کردید، و در معرض فتنه قرار گرفتید، به کتاب خدا و رهبری الهی پناه ببرید و یا زمانی که از جناب عمار در جنگ صفین سوال کردند که چرا در این جبهه قرار گرفته‌اید، گفت از پیامبر (ص) شنیدم بعد از من فتنه‌ای اتفاق می‌افتد و در آن از علی و حزب علی تبعیت کن.

سعیدی راهکار دیگر برون‌رفت از فتنه را وضعیت‌شناسی دانست و گفت: باید همواره وضعیت را بشناسیم که اوضاع چگونه می‌چرخد. اگر ما توانسته‌ایم تا به حال به این نقطه برسیم در سایه استقامت و پایداری بوده است. اینکه غنی‌سازی 20 درصد را داریم به خاطر استقامت مردم بوده و نباید احساس خستگی کنیم و باید وضعیت را بشناسیم.

وی راهکارهای دیگر مقابله با فتنه را هوشیاری، مراقبت و عکس‌العمل به هنگام عنوان کرد و گفت: در شرایطی که احساس می‌شود حضور مردم در صحنه‌ها لازم است، باید مردم به میدان بیایند و زمینه دفاع همه‌جانبه از نظام را فراهم کنند. 9 دی حماسه‌ای بود که مردم با جوشش درونی آفریدند و توانستند بزرگترین و خطر و چالش را از سر راه انقلاب بردارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon