حماسه ۹ دی اعلام وفاداری مردم به نظام اسلامی بود

حماسه 9 دی اعلام وفاداری مردم به نظام اسلامی بود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: حماسه ۹ دی روز اعلام وفاداری مردم به نظام اسلامی و روز ابراز انزجار از فتنه گران داخلی و خارجی بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه های این هفته نماز در خوی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از ناحیه ولی امر مسلمین اظهار کرد: در متن روایات ما در زمینه کار و تجارت کالا موضوعات بسیار مهمی مطرح شده است اما جای تأسف است که متخصصان جامعه ما بویژه متخصصان علم اقتصاد روی آنها کار اساسی انجام نداده اند.

آموزه‌‌های دینی به قانون تبدیل شوند

وی گفت: باید این آموزه های اسلامی به قانون تبدیل بشود و ما اگر بخواهیم حماسه اقتصادی مورد نظر رهبر انقلا محقق شود باید فرمایشات اهل بیت(ع) و آیات قرآن را به قانون تبدیل کنیم در آن صورت است که مشکلات موجود اقتصادی نه تنها ایران بلکه کل جوامع اسلامی و بشری از این طریق قابل حل است.

خطیب جمعه خوی با اشاره به 28 صفر سالگرد رحلت پیامبر بزرگوار و امام حسن مجتبی (ع) افزود: بسی جای تأسف است که مسلمانان پس از رحلت پیامبر اسلام نتوانستند آموزه های پیامبر را در جامعه اسلامی عملی سازند و در نهایت با مرور زمان ستمگران بنی امیه و بنی عباس بنام خلیفه مسلمین بر جوامع اسلامی حکمرانی کردند.

وی گفت: چنین حکمرانانی هر چه توانستند احکام الهی را تحریف و بر مسلمانان ستم کردند و امروز نیز کشورهای اسلامی مبتلا به همان ستمگران هستند و اضافه استکبار جهانی نیز با استفاده از امکانات خود مسلمانان بوسیله گروه‌های تکفیری هر روز مسلمانان را قتل عام می کنند از این رو تنها راه نجات و رسیدن به وحدت کامل اسلامی عمل به آموزه های رسولخدا(ص) است.

9 دی تاریخ انقلاب را بیمه کرد

شکوری با اشاره به سالگرد حماسه 9 دی بیان کرد: این حماسه تاریخی چند پیام مهم به جهانیان داشت که عبارتند از اعلان مجدد وفاداری خود به آرمانهای انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، اعلان انزجار از عملکرد فتنه گران و توهین کنندگان بـه ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا و پاسخ کوبنده به استکبار جهانی که طراحان و صحنه گردانان اصلی فتنه  سال 88 بودند.

امام جمعه خوی با اشاره به هفته وقف اظهار کرد: در راستای احیاء سنت حسنه وقف همه باید از سیره اهل بیت(ع) پیروی کنیم.

وی افزود: از جمله سیره اهل بیت(ع)، تقسیم  عادلانه بیـت المال در میـان عـموم مردم ،توصیه آنان به پرداخت زکات و خـمس امـوال خویش، تشویق مسلمانان به وقف کردن و اقدام به وقف بخشی از اموال خود در راه خدا بود و بر اسـاس مستندات تاریخی پیامبر بزرگوار، امیرمؤمنان(ع) ، حضرت زهرا(س)،امام حسین(ع)،امام صادق(ع) و امام موسی بن جعفر(ع) بخشی از امـوال خـویش را وقـف فرمودنـد.

ترکیه تاوان دخالت در سوریه را می‌پردازد

خطیب جمعه خوی با اشاره به تنش‌های تازه داخل کشور ترکیه که بحران سیاسی این کشور را تشدید می کند اظهار کرد: اینکه تعدادی از وزیران و مرتبطان آنان از ناحیه قوه قضائیه متهم به فساد مالی شده‌اند آقای اردوغان را در آستانه انتخابات آینده با بحران جدی مواجه ساخته است.

وی افزود: به نظر می‌رسد دولت این کشور تاوان مواضع غیر منطقی خود در ارتباط با مسائل منطقه بویژه ایجاد بحران در سوریه را می پردازد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon