نسخه اصلی قرآن کریم با اعراب‌گذاری هندی در آستانه انتشار

نسخه اصلی قرآن کریم با اعراب‌گذاری هندی در آستانه انتشار

خبرگزاری تسنیم: مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن از آماده شدن نسخه اصلی قرآن با شیوه اعراب‌گذاری هندی برای کشورهای شبه قاره هند خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این نسخه به طور کامل برای چاپ و توزیع در کشورهای مورد نظر آماده شود.

محمد بابایی، مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از آماده شدن نسخه کلی و اصلی قرآن با شیوه اعراب‌گذاری هندی برای کشورهای شبه قاره هند خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: هر کشور زبان مخصوص به خود را دارد و باید از قرآن با شیوه اعراب گذاریِ خودش استفاده کند. مرکز طبع و نشر قرآن کریم براش کشورهای شبه قاره هند، قرآنی با شیوه اعراب‌گذاری هندی فراهم کرده است. برای مثال کلمه «یقولون» در قرآن کم علامتِ مرکز طبع و نشر قرآن کریم، دارای یک فتحه روی حرف «ی» و یک فتحه روی حرف «نون» است، در شیوه مصری و عربی علاوه بر دو اعراب مذکور، روی «قاف» و «لام» ضمه افزوده می‌شود، در شیوه اعراب‌گذاری هندی غیر از چهار اعراب، روی «واو» هم علامت سکون قرار می‌گیرد. 

مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم تصریح کرد: هم‌اکنون نسخه کلی و اصلی قرآن با اعراب‌گذاری هندی آماده شده است که باید با کیفیتی مناسب به چاپ برسد و از طریق یکی از کشورهای این حوزه توزیع شود. از آنجا که هزینه حمل کتاب بسیار بالا است، باید کشوری مشخص شود و این قرآن در همانجا به چاپ رسیده و توزیع شود. در حقیقت فقط تهیه فایل اصلی، وظیفه مرکز طبع و نشر قرآن کریم  است.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان سال جاری اقدامات کامل نسخه قرآن با اعراب‌گذاری هندی تمام می‌شود و نسخه را برای چاپ و توزیع در اختیار کشوری که باید قرار می‌دهیم، هنوز جزئیات کشوری که قرار است قرآن در آن به چاپ برسد تعیین نشده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران