حسن روحانی: ۹ دی پاسخ قاطع مردم به معاندین و ضدانقلاب بود

حسن روحانی: 9 دی پاسخ قاطع مردم به معاندین و ضدانقلاب بود

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام روحانی می‌گوید:مردم ما وقتی احساس کردند که عده اندک فریب خورده، عاشورا را هتک کردند، خشم و هیجان آنها شعله‌ور شد و در روز ۹ دی یک پاسخ محکم و قاطعی به معاندین و ضد انقلاب دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جدا از سران داخلی فتنه، کمتر شخصیتی است در کشور که پس از واقعه عاشورا و مشاهده هتک حرمت این روز توسط هواداران سران داخلی فتنه که متشکل از منافقین، بهائیان، انجمن سلطنتی و.... بودند، سکوت کرده باشد.

حجت‌السلام حسن روحانی رئیس وقت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از رجال سیاسی کشور است که اولین موضع رسمی اش را پس از واقعه تاسف‌بار عاشورای 88 بیان کرد. پس از آن اما جسارت سران فتنه در اعلام راهپیمایی 25 بهمن ماه سال 89 و اقدامات شنیع، باعث شد که رئیس‌مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت بار دیگر لب به سخن بگشاید و این بار قاطع‌تر علیه فتنه موضع بگیرد.

او انتقاد از جریان فتنه را با نگاهی به سیاست‌خارجی آغاز می کند و با بیان اینکه «انقلاب اسلامی ایران در هر دو جنبه یعنی ظلم‌ستیزی و خودباوری مهم‌ترین الگوی کشورهای منطقه به شمار می‌آید. سرنگونی مبارک بعد از 30 سال حکومت استبدادی و نوکری آمریکا و اسرائیل، یک پیروزی بزرگ برای مردم مسلمان مصر بود.»، درباره تظاهرات روز 25 بهمن در تهران گفت: «در روز 25 بهمن عده معدودی به بهانۀ حمایت از مردم مصر و تونس به خیابان‌ها آمدند که اتفاقاً در شعارهای آن‌ها حمایتی از مردم مصر و تونس به چشم نمی‌خورد و متاسفانه با شعارهای ضد انقلابی، موجبات خوشحالی و بهره‌برداری آمریکا، رژیم صهیونیستی و ضدانقلاب را فراهم آوردند و موجب ناراحتی قاطبۀ مردم شریف ایران شدند.»

روحانی افزود: «در واقع این حرکت ضداسلامی و ضد ملی، از یک سو می‌خواست فریاد قاطعانه ملت ایران در روز ٢٢ بهمن را تحت‌الشعاع قرار داد و از سوی دیگر وسیله‌ای برای انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست اخیر آنان گردد.»

به گفته او «در حالی که مردم در روز ٢٢ بهمن به شکلی کاملاً با شکوه حمایت خود را از حرکت‌های آزادی‌خواهانه در منطقه اعلام کرده بودند، اقدامات نابخردانه و فتنه‌گرانه صورت گرفته در روز ٢5 بهمن تنها به نفع استکبار و ضد انقلاب بود. به دنبال این موضوع متأسفانه ما شاهد بودیم که رسانه‌های خبری در سطح جهانی به‌جای توجه دادن به رویدادهای مهم منطقه که بیش از همه برای آمریکا و اسرائیل نگران کننده بود، توجه مردم جهان را به سمت رویداد کوچکی جلب کردند که بیش از همه موجبات خشنودی آمریکا و اسرائیل را فراهم ‌کرده بود.»

روحانی با محکوم کردن حرکت 25 بهمن گروهی فریب‌خورده از قوه قضاییه خواست تا براساس وظایف ذاتی خود نسبت به این حرکت ضدانقلابی اقدام کند و گفت: «در این شرایط حساس منطقه‌ای که خیزش‌های مردمی با الگوگیری از انقلاب اسلامی مردم ایران آغاز شده است، هوشیاری و وحدت و انسجام مردم شریف ایران و در صحنه بودن آنان و اطاعت از رهنمودهای ولایت امر و رهبری نظام و مراعات نظم و قانون از همیشه بیشتر مورد انتظار است، که بحمدالله مردم مثل همیشه به بهترین وجه با هوشیاری و انسجام کامل در صحنه حضور دارند و گوش به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشند.»

به گفته وی‌«دشمنان قسم خورده و ضربه دیده از انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم‌ رهبری در اوج حرکت خود است، در هر فرصتی به دنبال انتقام از انقلاب هستند و می‌خواهند در وحدت مردم و نخبگان و مسئولین نظام شکاف ایجاد کنند و عظمت و ابّهت نظام اسلامی را خدشه‌دار نمایند. بیداری، ایستادگی، متانت و گوش به‌ فرمان رهبری ملت بزرگ ایران، پاسخی قاطع و کوبنده به توطئه‌های استکبار خواهد بود.»

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور پس از هتک حرمت عاشورا براساس خبری که روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به رسانه‌ها ارسال کرده بود، با اشاره به وقایع ناگوار روز عاشورا و واکنش‌های بعدی مردم تاکید کرد: «مردم بعد از حادثه روز عاشورا امسال یک واکنش بسیار قوی را نشان دادند اولاً‌ مردم ایران خواستند در تاریخ ثبت کنند و به مردم جهان بگویند که جایگاه ولایت، اهل‌بیت عصمت و طهارت و عاشورا در نزد مردم ما چقدر بلند و والاست.»

او عاشورا را برای ملت بسیار مهم دانست و اظهار داشت: «آنهایی که به امام حسین(ع) هتاکی کردند، آنهایی که به اموال عمومی تعرض کردند و آنهایی که قانون را زیرپا گذاشتند تعدادشان زیاد نبود. لذا مردم ما وقتی احساس کردند که این عده اندک فریب خورده، عاشورا را هتک کردند، خشم و هیجان آنها شعله‌ور شد و روز چهارشنبه(9 دی) یک پاسخ محکم و قاطعی به معاندین و ضد انقلاب دادند.»

به گفته روحانی «مردم خواستند بگویند که هر چیز و هرکس که بخواهد منابع مشروعیت نظام ما، و منافع ملی ما را هم تهدید ‌کند و اهانت به مقدسات و ارزشهای دینی و انقلابی نماید، و در واقع امنیت ملی و منافع ملی ما را مورد هجمه قرار دهد، آنها را تحمل نخواهند کرد.»

او احترام به قانون توسط همه جریانات را یک اصل می داند و معتقد است که «جریانات سیاسی باید بدانند که ثبات و آرامش تنها در سایه احترام به قانون میسر می‌شود. تعرض به قانون و تعرض به حقوق مردم، تعرض به سمبل‌های وحدت ما، نقض قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور است. قانونگرایی و احترام به آن برای ما یک اصل بنیادین و اساسی است. حتی اگر کسی تخلف و جرمی مرتکب شده باشد، باز هم باید در برابر او، فقط قانون اجرا شود.»

روحانی ادامه داد: «حتی نسبت به هتاکان هم فقط اجرای قانون را می‌خواهیم. برای ما روشن است که قانون می‌تواند عدالت را برقرار کند، تنبیه افراد مجرم را تعیین کند و هم می‌تواند حقوق جریانات سیاسی و احزاب را مشخص کند.»

او «نقد و نقادی را در کشور آزاد می‌داند» اما «تحریک مردم به اینکه بیایند در خیابان و یا اینکه فکر کنیم مشکل در کف خیابان حل خواهد شد»، را ناسازگار با قانون می داند و می گوید «تجربه کشور ما می‌گوید که حرکت‌های خیابانی برای کسی سودی ندارد. تجارب ماه‌های اخیر نیز ثابت کرد که با این‌گونه کارها کسی نمی‌تواند به اهدافی برسد.»

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon