بیش از ۷۰درصد شاغلین حوزه رسانه تحصیلات روزنامه‎نگاری ندارند

بیش از 70درصد شاغلین حوزه رسانه تحصیلات روزنامه‎نگاری ندارند

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی کشور با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی متخصص و روزنامه نگاران کارآمد از مشکلات حوزه رسانه است،گفت:بیش از ۷۰درصد شاغلین حوزه رسانه تحصیلات مرتبط با روزنامه‎نگاری ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدشهاب سیدمحسنی در همایش "وقف و رسانه" با تحسین برگزاری این همایش توسط اوقاف،اظهارکرد: این همایش به دنبال فرهنگ‎سازی برای وقف نوین است بنابراین نگاه رسانه‎ها به وقف باید متفاوت‎تر از نگاه به سایر نهادها باشد زیرا وقف یک بحث عام است و نیاز به فرهنگ‎سازی برای نهادینه کردن روحیه کمک به همنوع دارد.

وی با اشاره به فلسفه شکل‎گیری روابط عمومی از 160 سال پیش و به دنبال نیاز مراجعه کنندگان به ادارات برای دریافت اطلاعات، تصریح کرد: در ابتدا از روابط عمومی به عنوان "دفتر مطبوعات" نام می‎بردند اما بعدها به روابط عمومی تغییر مسیر داد زیرا کار آن، تنها با رسانه نیست.

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی کشور نقش اساسی روابط عمومی‎ها را برقراری ارتباط و تعامل مؤثر با رسانه‎ها دانست و گفت: روابط عمومی و رسانه در عصر امروز به عنوان دو واحد ارتباطی که نیازمند همکاری با یکدیگر هستند و در یک نظام اطلاع رسانی فصل مشترک‎های زیادی با هم دارند تعریف می‎شود.

وی سپس کمبود نیروی متخصص در روابط عمومی‎ها، نداشتن بانک اطلاعاتی برای پاسخگویی به رسانه‎ها، نگاه تبلیغاتی روابط عمومی به رسانه‎ها و اینکه انتظار دارند رسانه‎ها بولتن تبلیغاتی آنها باشند را از جمله مشکلات روابط عمومی‎ها برشمرد و افزود: مورد اخیر باعث زیر سئوال رفتن رسالت کار رسانه‎ای است.

سیدمحسنی نگاه بدبینانه و عدم اعتماد به خبرنگار به عنوان فردی که به دنبال برجسته کردن نقاط ضعف آن سازمان است را از دیگر مشکلات روابط عمومی‎ها عنوان کرد.

وی کمبود نیروی انسانی متخصص و روزنامه نگاران کارآمد را از مشکلات حوزه رسانه برشمرد و افزود: بیش از 70درصد شاغلین این حرفه تحصیلات مرتبط با روزنامه‎نگاری ندارند.

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی کشورر اظهار کرد:فقدان توسعه نشریات محلی که به صورت کثیرالانتشار در کشور توزیع شود، کمبود خبرنگاران باثبات و تخصصی، سخت نویسی در خبر، سیاست زدگی، توجه به ارزش "شهرت گرایی" به جای توجه به "فراگیری" خبر از دیگر مشکلات رسانه‏‌ها است.

سید محسنی با اشاره به اینکه مشکلات اعتباری رسانه‎ها به کمبود خبرنگاران باثبات و فعالیت یک خبرنگار در  چند حوزه دامن می‎زند،گفت: در حال حاضر روزنامه‎ها بیشتر خبری‎اند تا تحلیلی! در حالیکه در دنیای امروز باید نزدیک کردن خبر به زبان محاوره‎ای مردم و نرم‎گویی در رسانه توسعه یابد تا تأثیر بیشتری روی مخاطب بگذارد.

وی با بیان اینکه رسانه باید سعی کند از سیاست زدگی پرهیز کند، خاطرنشان کرد: نگاه خیلی سیاسی بعضی از رسانه‎ها که یا فقط سیاه نمائی می‎کنند و یا بولتن بعضی نهادها هستند سبب افراط و تفریط شده و این رسانه‎ها نمی‎توانند مخاطب پیدا کنند در حالی‎که باید در مسیر اعتدال بوده و شرافت قلم را به نحو مطلوب اجرا کنند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon