شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در بورس درج شد

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در بورس درج شد

خبرگزاری تسنیم: شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با نماد «تیپیکو» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ با توجه به موافقت هیئت‌پذیرش بورس اوراق بهادار در جلسه مورخ 24/09/1392 با پذیرش سهام شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در بورس اوراق بهادار تهران و احراز موارد تعیین شده در این مصوبه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در فهرست نرخ‌های تابلوی بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
«تیپیکو» به عنوان چهارصد و هفتاد و نهمین شرکت پذیرفته شده در بخش «ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی»، گروه «ساخت سایر محصولات شیمیایی» و طبقه‌ی «ساخت محصولات دارویی، مواد شیمیایی مورد استفاده در داروسازی و محصولات دارویی گیاهی» با کد «31-23-24» و نماد «تیپیکو (Tpico)»درج شده است.
بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین (TPICO) در سال 1382 در راستای مدیریت استراتژیک شرکت های دارویی متعلق به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) که سابقه برخی از آنها به بیش از نیم قرن می رسد تأسیس شد.
این شرکت با تولید بیش از 70% مواد اولیه دارویی، 30% محصولات نهایی و فرآورده های دارویی و توزیع بیش از 40% محصولات این صنعت، به عنوان بزرگترین هلدینگ دارویی کشور و یکی از بزرگترین گروه های دارویی منطقه خاورمیانه شناخته می شود و با صادرات به بیش از 50 کشور در پنج قاره جهان، مقام اول صادرات دارو در ایران را کسب کرده است.
TPICO هم اکنون مدیریت 30 شرکت دارویی با حدود 8000 نفر نیروی انسانی را برعهده دارد و با هدف قراردادن حفظ و ارتقا جایگاه گروه در بازارهای داخلی و صادراتی و دستیابی به سودآوری حداکثری، توانسته است فضای نوینی را در مدیریت راهبردی، سرمایه گذاری و پورتفوی این صنعت و صنایع وابسته به آن پدید آورد.
تحقیق و توسعه در فناوری های نوین دارویی، تولید مواد اولیه دارویی، تولید مواد شیمیایی، تولید داروهای انسانی، تولید داروهای دامی، تولید مکمل های غذایی، تولید تجهیزات پزشکی، توزیع و مدیریت شبکه های پخش دارو، بازرگانی داخلی و خارجی دارو و فروش داروخانه ای دارو فعالیتهای اصلی این شرکت را تشکیل می دهند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه