دلتنگ تـو ام، بـاز مـرا دعـوت کن/چند روزیست دلــم میــل زیــارت دارد

دلتنگ تـو ام، بـاز مـرا دعـوت کن/چند روزیست دلــم میــل زیــارت دارد

خبرگزاری تسنیم: زائران حزم مطهر رضوی کم کم خود را مهیای برگزاری شام غریبان ثامن الحجج(ع) می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، امروز زائران و مجاوران در جای جای دنیا هر چند کیلومترها با تو فاصله داشته باشند به پنجره فولادت دخیل می‌بندند براستی که شاعر چه زیبا گفته است کاخ همه شاهان جهان را که بگردی دربار کسی پنجره فولاد ندارد.

امروز تمام قدسیان به سوگ تو می‌گریند، گویی جهان که نه تمام کائنات برای تو می‌گریند، امروز بوی تربت تو همه جا را فرا گرفته است.

امروز دل‌ها تنگ توست آقا ... این را پاهای برهنه و تاول زده زائران می‌گوید، این را دیگ نذری مادربزرگ می‌گوید، امروز همه به دعوت تو  در کوچه‌ها و خیابان‌ها در صحن و سرای تو دخیل بسته‌اند امروز فاصله معنا ندارد دل در طلب عشق که باشد از کیلومترها و فرسنگ‌ها راه هم می‌توان تو را زیارت کرد.

 

نوای رضا غریب الغربا رضا معین الضعفا صحن و سرای حرم را پر کرده است صدای جمعیت با اشک‌های پنهانی که عده‌ای در دل دارند و برخی مانند بغض شده است و جمعی با سینه زنی و بر سر زدن و اه و ناله ...  مهم نیست چگونه اما اینجا همه برای تو سوگوارند.

کبوتران حرمت امروز غوغا کرده‌اند امروز همه بی‌تابند، گنبد و گل و گلدسته‌ها را که می‌نگرم حرف‌ها دارند خوش بحالشان آنها نیز این روزها به حرف آمده‌اند.

خوش به حال جاده که از قدوم زائرانت بغض تنهایی خود را در این روزها شکست و خاک پایشان را به سینه زخم‌آلود خود زد چرا که عمری است از طواف تو جا مانده است.

 

خوش به حال رواق‌ها، درها و دیوارهایی که از نفس مهمانانت پِر می‌گیرند و به ضریح پاک تو می‌رسند. خوش به حال مناره‌ها و کاشی‌ها!

آری اینجا مشهد است چند روزی بود که کاروان‌های پیاده، هیئت‌ها و دسته‌ها برای رسیدن به مشهد الرضا با پای پیاده برای رسیدن به خورشید هشتم حدیث وصل سر دادند و دلهایشان را به حریم رضوی دوختند. امروز چشم‌ها و دست‌ها، اشک‌ها، آه و ناله همه به تو وصل شده‌اند ای حریم دلشکستگان ...

امروز لاله‌های افروخته همراه با غروب خورشید در خیابان‌های شهر اشک می‌ریزند و نوای یا رضا رضا سر می‌دهند، امشب خادمان حرمت با زائران و مجاوران، با دسته‌ها و هیئت‌ها مراسم شام غریبانت را برگزار می‌کنند فرقی نمی‌کند در حرم باشی یا صدها کیلومتر فاصله از آن، مهم چشم‌هایی است که از جای جای دنیا به گنبد طلای تو چشم دوخته‌اند و قلب‌هایی که برای تو به تپش افتاده‌اند و اشک‌هایی است که برای تو ریخته می‌شوند.

 

امشب خادمان حرمت لاله به دست در شهر شمع گردانی می‌کنند و نوای رضا رضاجان سر می‌دهند امشب عاشقان و دلسوختگان حرمت برای حاجت روا شدن شمع روشن می‌کنند، نوای رضا رضا دل شمع‌های خاموش را هم آب می‌کند چه برسد به شمع‌های برافروخته ...

چند روزیست دلــم میــل ِ زیــارت دارد
باز حس می‌کنم این قلب، حرارت دارد

واژه در واژه برای تــو غـزل می‌گویم
بیـت بیـت غـزلـم عرض ِ ارادت دارد

بی جهت نیست کـه قلبـم بـه کبـوتـرهایت
چنـد سالی است کـه احساس ِ حسـادت دارد

نیستــم لایق ِ دیــدار تـــو، امــا آقــا
چشم‌هایـم بـه تمـاشـای تـــو عـادت دارد

آه ! دلتنگ ِ تـو ام، بـاز مـرا دعـوت کن
چند روزیست دلــم میــل ِ زیــارت دارد

یادداشت: مرجان شریعت

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon