احتمال ورود سکه‌های طلا با بسته‌بندی جدید در روزهای پایانی سال

احتمال ورود سکه‌های طلا با بسته‌بندی جدید در روزهای پایانی سال

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل بانک مرکزی از احتمال ورود سکه‌های طلا با بسته‌بندی‌های جدید و امنیتی در روزهای پایانی سال جاری خبر داد.

محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با برنامه بانک مرکزی برای توزیع سکه در پایان سال جاری اظهار داشت: در گذشته سکه از طریق بانک کارگشایی و حراج به مردم فروخته می‌شد اما با این روش معلوم نبود که واقعاً سکه به دست استفاده کننده واقعی خود می‌رسد یا خیر.
وی افزود: بر همین اساس از سال گذشته بانک مرکزی سامانه‌ای را راه‌اندازی کرد تا مردم از طریق ثبت‌نام در این سامانه نسبت به خرید سکه اقدام کنند؛ این روش در سال گذشته اجرا شد و تقریباً سکه به کسی که نیاز واقعی داشت می رسید.
دبیرکل بانک مرکزی گفت: در سال جاری نیز هر زمان نیاز به ورود بانک مرکزی در بازار سکه باشد به‌طور حتم عرضه از طریق ثبت‌نام در این سامانه انجام خواهد شد.
وی درباره ورود بانک مرکزی به بازار سکه در شب عید گفت: احتمالاً  امسال سکه‌های بانک مرکزی با بسته‌بندی جدید و امنیتی از طریق ثبت‌نام در سامانه مخصوص این امر در بازار توزیع خواهد شد. پیش از این فقط سکه‌های یک‌گرمی با بسته‌بندی امنیتی وارد بازار شده بود و این برای اولین بار است که تمام سکه‌ها با بسته‌بندی امنیتی وارد بازار خواهد شد.
به گزارش تسنیم، پیش از این مجید صنیعی رئیس سازمان اسکناس و مسکوک بانک مرکزی اعلام کرده بود که در طراحی و ضرب همه سکه‌های گرمی، ربع، نیم و تمام بهار تغییراتی انجام و همچنین بسته‌بندی جدید برای آنها در نظر گرفته شده است.
صنیعی با اشاره به اینکه سکه‌های یک، نیم و ربع بهار آزادی به‌ترتیب دارای وزن 126/8، 068/4 و 034/2 گرم هستند، گفته بود: ابعاد بسته‌بندی سکه‌های جدید 74 در 44 میلی‌متر در قطع کارت‌های بانکی و شفاف است و کلیه عملیات بسته‌بندی این سکه‌ها در داخل کشور انجام شده است.
انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه