برگزاری همایش "اهمیت حفظ آب" ویژه کودکان در رشت

برگزاری همایش "اهمیت حفظ آب" ویژه کودکان در رشت

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان گفت: ۲۴ دی ماه امسال همایش « اهمیت حفظ آب» ویژه کودکان و نوجوانان گیلانی در رشت برگزار می‌شود.

تهمینه شمشادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به اهمیت حفظ آب، اظهار کرد: کارشناسان این جمعیت با حضور در پنج مدرسه به آموزش کودکان و نوجوانان پرداختند و طرح درس آب را با موضوع آلودگی آب، اهمیت حفاظت از آب و منابع زیرزمینی در این مدارس انجام دادند.

وی با اشاره به برگزاری همایش آب در 24 دی‌ماه امسال در رشت، افزود: این همایش ساعت 9 صبح در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌النبیاء رشت در سالن دکتر رحمدل برگزار می‌شود.

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان گفت: این همایش با همکاری شهرداری و شورای شهر رشت، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار می‌شود.

شمشادی تریح کرد: در این همایش کودکان و نوجوانان مقالات و نقاشی‌های خود را که با موضوع آب و مشکلات مربوط به آب است را در معرض دید عموم قرار می‌دهند و درباره این مسئله سخنرانی می‌کنند.

وی درباره اهمیت حفظ آب خاطرنشان کرد: با افزایش روز افزون جمعیت در جهان، کمبود آب بیش از پیش خود را نشان می‌دهد و برداشت بی‌رویه از منابع زیر زمینی، کاهش بارش و بروز خشکسالی در اکثر نقاط جهان، آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی، همگی ارمغان تکنولوژی و دنیای صنعتی برای بشر است.

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان افزود: زندگی انسان اغلب در پرتو عناصری معنا می‌یابد که نقشی مستقیم و موثر در آن دارند و یکی از این عناصر آب است که نقشس حیاتی دارد.

شمشادی تصریح کرد: افزایش بی‌رویه مصرف آب نیز بر تمامی این مشکلات افزوده است تا دست به دست هم، بحرانی دیگر را برای بشر و زمین رقم بزنند.

وی افزود: تقاضای مصرف آب در هر دو بخش صنعتی و خانگی افزایش یافته است و تداخل این تقاضاها در بخش‌های مختلف، فشار بیشتری بر بخش کشاورزی وارد می‌‌آورد که ممکن است مناطق کم آب را به کاهش تولیدات غذایی و کشاورزی وادار کند و به واردات از کشورهای دارای منابع آب بیشتر روی بیاورند، این مسئله، امنیت غذایی را در دنیا به خطر می‌اندازد.

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان گفت: سال گذشته مشکلات آب در برخی از روستاهای گیلان که فاصله زیادی به شهر نداشتند بسیار ناراحت کننده بود اگرچه این مسئله با کمکمسئولان برطرف شد اما اهمیت حفظ آب یک حقیقت است وکودکان و نوجوانان بهترین یاوران آب برای خانواده‌ها هستند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon