۷ طرح زیربنایی معدن تا پایان امسال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

7 طرح زیربنایی معدن تا پایان امسال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی اعلام کرد: اکنون۱۰ پروژه زیربنایی معادن با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است که پیش بینی می شود ۷ پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایمیدرو، «علی صدیقی فر» با بیان این مطلب گفت: تاکنون، 37 پروژه زیربنایی با اعتبار 700 میلیارد ریال در قالب طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی اجرا و به مرحله بهره برداری رسیده است.
وی در ادامه گفت: این پروژه ها در 2 بخش راهسازی و برق رسانی بوده که در نقاط مختلف کشور اجرا می شود.
مجری طرح ایجاد زیربنای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی یادآور شد :  این طرح به منظور احداث و توسعه زیرساخت های مورد نیاز مناطق معدنی با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی، ایجاد زمینه های بیشتر و بهتر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، افزایش اشتغال در بخش معدن و صنایع معدنی در سال 85 آغاز شده بود.
به گفته صدیقی فر بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط مشاوران طرح، 750 منطقه معدنی بر اساس شاخص های تعریف شده (شامل میزان و ذخیره معدنی نوع و ارزش ماده معدنی، میزان اشتغال زایی و محرومیت منطقه) شناسایی شدند که از این میان، 40 پروژه راهسازی و 40 پروژه برق رسانی در اولویت اجرا قرار گرفتند.
وی افزود: در حال حاضر، در مجموع 180 پروژه زیربنایی مطالعه شده در اولویت اجرا قرار دارند که در صورت تامین اعتبار، با برنامه زمان بندی مناسب اجرایی خواهد شد.
صدیقی فر در پایان گفت:  طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی که بر اساس سند ملی توسعه بخش های صنعت و معدن تعریف شده یکی از طرح های اساسی و محوری برای تحقق سر فصل های سند اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه