حضور شهید کامیاب را در زندگی‌ام احساس می‌کنم/ انس عجیب شهید کامیاب با نهج‌البلاغه

حضور شهید کامیاب را در زندگی‌ام احساس می‌کنم/ انس عجیب شهید کامیاب با نهج‌البلاغه

خبرگزاری تسنیم: فرزند ارشد شهید کامیاب در ارتباط با پدر خود گفت: انس عجیبی شهید کامیاب با مقوله کتاب و کتابخوانی و به ویژه نهج‌البلاغه داشتند.

حسین کامیاب، فرزند ارشد شهید حجت‌الاسلام رضا کامیاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: شهید حجت‌الاسلام رضا کامیاب در سال 1329 در روستای نوده از توابع گناباد دیده به جهان گشود و با توجه به اینکه پدر شهید از اهالی منبر و روحانیت بود، تربیت وی نیز براساس آموزه‌های قرآنی شکل گرفت.

وی افزود: در سن 13 سالگی شهید کامیاب به حوزه علمیه گناباد ورود پیدا کرد و در کنار اساتید برجسته تربیت حوزوی وی صورت گرفت، چند سالی در آنجا ادامه تحصیل داد و در نهایت به حوزه علمیه مشهد مقدس آمد، آمدن وی به حوزه علمیه مشهد مقدس مصادف با مبارزات شدید شاهنشاهی بود و از آنجایی که مبارزه حق بود و کلام الهی از لسان حضرت امام جاری شد خواه یا ناخواه هر انسان آزاده‌ای نظیر پدرم جذب به این مسیر انقلابی و دینی شد.

 

فرزند ارشد شهید کامیاب با اشاره به روحیات و اخلاق برجسته شهید گفت: یکی از روحیات خاص و برجسته مرحوم شهید، شجاعت بود که سخنرانی‌های غراء زندگینامه وی در عرصه سیاست گویای این مطلب است که نشان از بینش و درک بالای سیاسی و اجتماعی وبرداشت عمیق از واقعیات داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهید کامیاب در عرصه روشنگری بسیار فعال بوده که نمونه‌های بی‌نظیر آن را علاوه بر مشهد مقدس و شهرستان‌های حومه در استان‌های شمالی و کرمان در زندگینامه وی شاهد هستیم، هنوز در کرمان با گذشت چند دهه از شهادت وی ابراز ارادت را نسبت به شهید کامیاب شاهد هستیم.

شهید کامیاب، مسئول آموزش حزب جمهوری اسلامی در خراسان

کامیاب با اشاره به فعالیت‌های شهید کامیاب در عرصه سیاست گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین حزب تاسیس شده حزب جمهوری اسلامی بود که فعالیت وسیع در سطح کشور داشت و به نوعی می‌توان گفت تنها حزب موفق در آن زمان بود که پدرم به عنوان مسئول آموزش حزب در خراسان‌ مشغول بود.

وی اظهار کرد: به توصیه دوستان، شهید کامیاب در انتخابات میان دوره‌ای مجلس به عنوان نماینده مشهد مقدس کاندیدا شد که در آن دوره رای نیاورد اما در دوره اصلی که مجدد کاندیدا شد از میان 328 هزار رای ماخوذه صحیح، 298 هزار گرفته بود که از ابتدای انقلاب تاکنون در خراسان‌رضوی بی‌نظیر بوده است.

 

فرزند ارشد شهید کامیاب افزود: ورود پدرم به مجلس همزمان با ترورهای فراوان گروهک منافقین بود که عموم مردم را تا افراد برجسته و صاحب منصب ترور می‌کردند، ترور شهید کامیاب در حالی رخ داد که از چند روز قبل تهدیدهایی در مورد به شهادت رساندن وی به صورت اعلامیه منتشر شده بود و در نهایت وی چند روز بعد در حین برگشت از حزب جمهوری در بلوار راه آهن در تاریخ هشتم مرداد ماه 60 مصادف با 27 رمضان  ترور شد.

وی اظهار کرد: برای شهادت وی یک راه بندان سوری و نمادین در بلوار شهید کامیاب فعلی ایجاد کرده بودند و ضارب گلوله‌ای به سمت شهید روانه کرده که تا رساندن پدرم به بیمارستان به دلیل اصابت گلوله به نخاع، وی به فیض عظیم شهادت نائل شد که بیمارستان امدادی نیز به اسم خود شهید نام گرفت.

انس عجیب شهید کامیاب با نهج البلاغه

وی از فعالیت‌های حزبی آن زمان یاد کرد و گفت: باید گفت که افراد تشکیل دهنده حزب در آن زمان به منزله ارکان اصلی نظام بودند که یا شهید شدند یا در حیات هستند، وقتی گفته می‌شود ارکان نظام یعنی تمام هیمنه نظام، که این مسئله در حزب جمهوری متبلور بود، آن زمان بعد از پیروزی انقلاب با توجه به مشکلات که در بخش‌های مختلف جامعه داشتیم حزب به منزله شاکله‌ای بود که تمام بخش‌ها را مورد نظر قرار می‌داد و رسالت حزب صرفا تعریفی که در برداشت‌های سیاسی می‌شود در آن زمان فراتر بود.

کامیاب تاکید کرد: سخنرانی زیبایی شهید کامیاب دارد که می‌گوید: «الان که به پیروزی رسیدیم تازه ابتدای کار است و بایستی انقلاب خود را مکتبی کنیم.»، نکته جالب این است که شهید در صحبت‌های خود بسیاری از مسائل فعلی را پیش بینی کرده بود.

 

فرزند شهید کامیاب با اشاره به تاثیرات انس با قرآن و اسلام در زندگی شهید کامیاب خاطرنشان کرد: شهید کامیاب انس عجیب با نهج البلاغه داشت من فکر می‌کنم انس وی به نهج البلاغه در پناه تربیت خاص شهید بوده است.

فعالیت شهید کامیاب در مساجد کرامت و امام حسن مجتبی(ع) مشهد

وی افزود: در آن زمان بیشتر جلسات روشنگری و سیاسی شهید هم در منزل و هم مساجد مختلف سطح شهر به ویژه مسجد کرامت و امام حسن مجتبی(ع) بود که اقشاری از صنوف مختلف حضور پیدا می‌کردند، مسجد کرامت رسالت بزرگ و زیبایی در عرصه انقلاب داشته است، شهید کامیاب در سال 60 شهید شد و بعد از پیروزی دو یا سه سال بیشتر فرصت فعالیت نداشت اما در همین سال‌های اندک به طور جدی در مسیر رسالت خود حرکت کرد.

کامیاب با بیان اینکه شاکله اصلی انقلاب در مساجد بوده است، گفت: در سال‌های خفقان ستمشاهی شروع بسیاری از تصمیمات و حرکت‌های انقلابی در مساجد بود و مطمئنا آن سال‌ها مساجد بهتر از حال اداره می‌شد، همچنین شهید کامیاب در حوزه دانشگاه‌ها نیز ورود جدی داشته و سخنرانی‌های فراوانی در دانشگاه و در جمع دانشجویان داشته‌اند.

وی با اشاره به سیره شهید کامیاب در نهاد خانواده تصریح کرد: پدرم با تمام مشغله‌ای که داشت به مسئله خانواده بسیار توجه می‌کرد، ظرافت‌های اخلاقی در رفتار شهید بوده که بسیار عمیق و امروز لازمه نهاد خانواده است که مهم‌ترین آن برپا داشتن نماز به شمار می‌رود، خلا این ظرافت‌های اخلاقی در زندگی امروز سبب مشکلات و آسیب‌هایی در خانواده‌ها و در نگاه کلان‌تر سبب جهت دهی منفی در جامعه شده است.

تاکید شهید کامیاب بر کتابخوانی

فرزند ارشد شهید کامیاب خاطرنشان کرد: پدرم به مسئله کتابخوانی بسیار تاکید داشته و اساسا مطالعه را عامل آگاهی می‌دانست، همچنین بر مبنای آموزه‌های دینی به مسئله صله ارحام با وجود مشغله و گرفتاری‌ها توجه فراوان داشت.

وی با بیان اینکه خانواده و به ویژه فرزندان شهید کامیاب در ادامه راه پدر خود تلاش می‌کنند، گفـت: همسر شهید کامیاب در قید حیات بوده، 5 فرزند سه فرزند و دو دختر، بنده فرزند ارشد خانواده کارشناسی ارشد داشته، علی کامیاب ارشد روابط بین الملل که در وزارت امور خارجه مشغول بوده، برادر دیگر در شرکت ایران خودرو مشغول بوده و دو خواهر یکی مشغول تحصیل در حوزه علوم قرآن و هم چنین خواهر دیگر مترجمی زبان تحصیل کرده است.

کامیاب تاکید کرد: باید به مسئله رشد و توسعه یافتن کامیاب‌ها و بهشتی‌ها و مفتح‌ها و دیگر شهدا پرداخت و نباید فقط به بیوگرافی و زندگینامه شهدا بسنده کرد، باید به درس شهیدشناسی پرداخت و تربیت افرادی این چنین پرداخت، برایم مثال بنده به نوبه خود از سازمان ملی جوانان در حوزه شهادت اقدامی ندیده‌ام که بتواند تاثیرات آن را به جامعه تسری دهد.

وی افزود: باید از تربیت و زندگی غنی شهدا شاکله‌ای را ایجاد و به جوانان خط دهیم، جوانان ما به دنبال مطالب ناب و حقیقت هستند گرچه حرکت‌های خوبی انجام شده است اما کافی نبوده و نباید صرفا نگاه در حوزه شهید و شهادت یک هیاهو بپا کرده و این کافی نبوده و باید نگاه و اقدامات جدی‌تر در حوزه شهید و شهادت داشته باشیم.

فرزند شهید کامیاب گفت: ما موظف به انجام تکلیف هستیم، هر کس تکلیف خود را بشناسد خیلی اقدامات موثر انجام می‌پذیرد و امیدواریم همه افراد در جایگاه خود به بهترین شکل دغدغه انقلاب و مملکت را داشته و این گام‌ها استوارتر باشد. و هیچ گاه نگذاریم پیوند با ولایت فقیه کمرنگ شود.

حضور شهید کامیاب را در زندگی‌ام احساس می‌کنم

داورزنی، عروس خانواده شهید کامیاب نیز با اشاره به ابعاد شخصیتی این شهید خاطرنشان کرد: کتابی از عروس شهید کامیاب با عنوان خواب یک ستاره از زبان همسر شهید نوشته شده است و به ابعاد شخصیتی و زندگینامه شهید بزرگوار کامیاب می‌پردازد که خواب ستاره اشاره به خواب همسر شهید در مورد به شهادت رسیدن همسرش دارد.

وی افزود:هر چه از شهید صحبت کنیم کم است، وقتی عروس این خانواده شدم تا امروز حضور شهید کامیاب را در زندگی‌ام احساس می‌کنم، خاطراتی که شنیدم  حاکی از بزرگواری‌شان در تمامی ابعاد زندگی بوده به دلیل اینکه شهید کامیاب با اسلام خو گرفته بود و کسی که در سایه اسلام باشد بر مبنای آموزه‌های زندگی بهترین مسیر در زندگی را انتخاب می‌کند.

 

عروس خانواده شهید کامیاب اظهار کرد: باید به صورت واضح نه پیچیده شهدا را معرفی کرد، و شخصیت شهدا را با علم روز تطبیق کرد، باید در برابر هجمه‌های فرهنگی با تبیین فرهنگ ایثار و شهادت جوانان را از خطر انحراف جلوگیری کرد.

علمی حسینی، داماد خانواده شهید کامیاب نیز اظهار کرد: شهید کامیاب در عرصه سیاسی و اجتماعی با عنوان یک طلبه و زندگی طلبه وار درس‌ها و آموزه‌های بسیاری به ما می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از شاخصه‌های برجسته شهید این است که وی یک انسان پربرکت و حرکت آفرین است، زرنگ، تیزبین و بصیر بوده است،که باید گفت متاسفانه شهید کامیاب مورد غفلت و فراموشی واقع شده است، ایشان انسان به روزی است در زمان خود، کتابخانه شهید کامیاب در آن دوران کتابخانه امروزی بوده است و نشان می‌دهد به طور جدی با تمام جریان های دینی زمان معاصر خورد درگیر بوده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon