احزاب حامی فتنه ۸۸ باید پاسخگوی افعال براندازانه خود باشند

احزاب حامی فتنه 88 باید پاسخگوی افعال براندازانه خود باشند

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: احزابی که در فتنه ۸۸ نقش مهمی بازی کردند و بر روی آرمان‌ها و اهداف امام و انقلاب، در روزهای قدس، ۱۶ آذر، ۱۳ آبان و روز عاشورای ۸۸ خنجر کشیدند باید پاسخگوی افعال براندازانه خود باشند.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌‌گفت با اشاره به نشست هم اندیشی وزیر کشور با احزاب و تشکل‌های سیاسی، گفت: نشست وزارت کشور فرصتی برای ارزیابی نقش احزاب در جمهوری اسلامی و نقش آن‌ها در پیشرفت کشور و صیانت از جمهوریت نظام بود.

وی با اشاره به سند منشور وفاق احزاب، اظهارداشت: سند منشور وفاق احزاب توسط احزاب مشهور کشور به تصویب رسید. طبق این سند قرار بود احزاب حافظ امنیت ملی و حقوق اساسی ملت باشند.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه قرار بود احزاب التزام به قانون اساسی داشته باشند و از دخالت خارجی‌ها در رقابت‌های سیاسی پرهیز کنند، افزود: اما متأسفانه در انتخابات 88 برخی از احزاب با خروج از ممشای «سند منشور وفاق» پای بیگانگان را به رقابت‌های داخلی باز کردند و با فتنه‌گری جمهوریت و اسلامیت نظام را هدف قرار دادند.احزاب باید متضمن وفاق و وحدت ملی باشند.

حبیبی ادامه داد: احزابی که قبل از تصویب منشور خانه احزاب عده‌ای از نمایندگان را به تحصن، اعتصاب و استعفا کشانده‌اند و در فتنه 88 در این آتش‌افروزی نقش مهمی را بازی کردند و بر روی آرمان‌ها و اهداف امام و انقلاب، در روزهای قدس، 16 آذر، 13 آبان و روز عاشورای 88 خنجر کشیدند باید پاسخگوی افعال براندازانه خود باشند.

وی با بیان اینکه هنوز نبرد نرم ملت با آمریکا پایان نیافته است،گفت: تا زمانی که سران فتنه هم‌چنان بر آتش تنور فتنه‌گری می‌دمند و رأی ملت را به رسمیت نمی‌شناسند، و برخی مدعیان حزبی نیز حاضر به اعلام رد مواضع آنها نیستند، ملت و احزاب پایبند به نظام اسلامی در مقابل آنها خواهند بود.

دبیرکل حزب موتلفه با اظهار تأسف از برخی گزینش‌های اجرایی و دانشگاهی در دولت یازدهم، افزود: برخی با خوشبینی به این احزاب، اعضای آنها را به مسئولیت‌های کلیدی گماردند. ما هشدار می‌دهیم از سوراخ فتنه نباید دو بار گزیده شویم. اگر فتنه‌گران به میدان برگردند ملت در تجدید حمایت 9 دی تردید نمی‌کند.

حبیبی با اشاره به سالروز قیام تاریخی 19 دی خاطرنشان کرد: قیام تاریخی 19 دی در سال 56 که مبداء نهضت اسلامی قرار گرفت در امتداد قیام 15 خرداد سال 42 بود.

"مردم مبارز و متدین قم به خیابانها آمدند تا اهانتی که به مرجع تقلید‌شان شده بود پاسخ دهند. رژیم شاه مردم را به خاک و خون کشید. در چهلمین روز بزرگداشت شهدای قم، تبریز قیام کرد و در چهلم بزرگداشت شهدای تبریز شهرهای بزرگ کشور یکی پس از دیگری برخاستند و سرانجام در روز 22 بهمن انقلاب پیروز شد. از آن تاریخ تا کنون 36 سال می‌گذرد".

وی ادامه داد: انقلاب امروز دهه چهارم حیات خود را می‌گذراند. نسلی که امروز تربیت یافته است مؤمن‌تر،شجاع‌تر ازجوانان 19 دی 56 قم است. امروز هم اگر اهانت به مرجعیت شیعه و ولایت فقیه شود این نسل به پا خواهد خواست. همانطور که در 9 دی 88 بپاخاست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات وهابی‌ها در عراق، لبنان و سوریه پرداخت و گفت: عربستان کانون حمایت از تروریسم در منطقه است. مسئولیت خون‌هایی که در عراق، لبنان و سوریه ریخته می‌شود با دولت خونریز عربستان است. جهان اسلام باید در برابر این پدیده برادرکشی بایستند. هدف اصلی این خونریزی‌ها شیعیان هستند.

حبیبی خطاب به حامیان غربی تروریست‌ها اظهار داشت: بزودی تروریست‌ها به سراغ شما هم خواهند آمد، انفجارات تروریستی در سوریه بخشی از این تحریکات است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد شروع کار کمیسیون تلفیق مجلس برای رسیدن به بودجه سال 93، گفت: ما امیدواریم نمایندگان محترم مغایرت‌های بودجه 93 بااصول 52، 53 و 45 قانون اساسی را برطرف کنند.

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به نقش مالیات در اداره کشورو تأمین منابع بودجه کل کشور تصریح کرد: در تمام دنیا منبع اصلی بودجه کل کشور از طریق مالیات تأمین می‌شود،معمولاً در کشورهای پیشرفته 30 درصد تولید ناخالص ملی اختصاص به مالیات دارد. در ایران این رقم 8/6 درصد است. مفهوم این رقم آن است که بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مالیات نمی‌دهند.

حبیبی با اشاره به بند الف تبصره دو لایحه بودجه سال 93، گفت: وقتی بزرگترین بنگاه اقتصادی دولت به موجب لایحه بودجه 93 از دادن مالیات معاف است، دولت چگونه می‌تواند از دیگر بنگاههای اقتصادی مالیات بگیرد.

وی اظهارداشت: مالیات مهمترین منبع تأمین اعتبار در بودجه دولت است، اگر رقم مالیات به 20 درصد تولید ناخالص داخلی برسد اصلاً نیازی به تکیه کردن به نفت در بودجه سنواتی نخواهیم داشت.

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به سالروز اجرای نقشه استعماری کشف حجاب هشدار داد: برخی هم‌چنان به دنبال تکمیل ماموریت رضاخان هستند و با ابزارهای گوناگون فرهنگی و فیزیکی به حجاب حمله می‌کنند؛اما در جبهه مقابل دستگاه‌های موظف، برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب به ویژه نهادهای فرهنگ‌ساز ماموریت خود را  به نحو مطلوب انجام نمی‌دهند. انتظار از دستگاه‌های نظارتی آن است که با ابزارهای قانونی خویش مجریان را به اجرای قانون عفاف و حجاب ملزم نمایند.

حبیبی در پایان ضمن گرامی‌داشت یادو خاطره استاد فقید سید علی اکبر پرورش از رهبر انقلاب اسلامی بخاطر پیام روشنگرانه در مورد شخصیت انقلابی استاد پرورش قدردانی کرد و گفت: حضور شکوهمند مردم اصفهان در تشییع پیکر پاک استاد پرورش عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نشانه قدردانی مردم نسبت به خدمات او به انقلاب و اسلام است. همچنین این حضور به پاسداشت پیام مقام معظم رهبری در گرامیداشت یار صدیق انقلاب نیز بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon