فروش ۸۰تومانی مازوت از امروز آغاز شد/ مابه‌التفاوت دوماهه پرداخت می‌شود

فروش 80تومانی مازوت از امروز آغاز شد/ مابه‌التفاوت دوماهه پرداخت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان با بیان "از امروز سوخت مازوت همانند گاز ۸۰ تومان قیمت گذاری و به متقاضیان تحویل داده می شود" گفت: مابه‌التفاوت قیمت از طریق ارائه سوخت مازوت به کارخانجات جبران خواهد شد.

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اظهارات یکی از تولیدکنندگان سیمان مبنی بر اینکه هنوز سوخت مازوت برابر با قیمت گاز به کارخانجات ارائه نمی‌شود، اظهار داشت: شب گذشته براساس دستور معاون اول رئیس جمهور توافق شد سوخت مازوت به‌قیمت گاز به کارخانجات ارائه شود.

وی با بیان این که از امروز سوخت مازوت همانند گاز 80 تومان قیمت گذاری و به متقاضیان تحویل داده می‌شود، افزود: البته هزینه حمل و نقل سوخت تا حدودی قیمت تمام‌شده مازوت را با افزایش روبه‌رو خواهد ساخت.

دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان اضافه کرد: مطابق مصوبه هیأت دولت در اول دی ماه امسال تا پایان سال 92، سوخت مازوت معادل قیمت گاز مصرفی تعیین خواهد شد، البته با در نظر گرفتن این نکته که این تصویب‌نامه از اول آبان ماه سال جاری لازم‌الاجرا بود مابه‌التفاوت قیمت نیز از طریق ارائه سوخت مازوت به کارخانجات جبران خواهد شد.

به گزارش تسنیم، ابراهیم غلام‌زاده امروز در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه علی‌رغم بخشنامه معاون اول رئیس جمهور هنوز قیمت مازوت کارخانه‌های سیمان با گاز برابر نشده است، اعلام کرده بود: براساس آخرین اطلاعات روز گذشته قیمت هر لیتر مازوت برای کارخانجات سیمان 105 تومان در نظر گرفته شده که آن را باید نقداً پرداخت کنیم که بر همین اساس هیچ صحبتی مبنی بر برابری قیمت این سوخت با گاز عنوان نشده است.

وی با بیان این‌که کارخانجات پس از مصرف گاز هزینه آن را پرداخت می‌کنند، افزود: اما در سوخت مازوت کارخانجات ملزم هستند پیش از مصرف هزینه مازوت را پرداخت نمایند.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد اضافه کرد: در حال حاضر قیمت تمام‌شده سوخت مازوت به‌اضافه هزینه حمل و نقل آن برای کارخانجات 155 تومان تمام می‌شود که این امر مشکلات مالی متعددی را برای تولیدکنندگان این بخش به وجود آورده است.

غلام‌زاده با بیان اینکه هنوز خبری از ارائه سوخت مازوت برابر با قیمت 80 تومانی گاز نیست، اظهار داشت: اوضاع این روزهای کارخانجات سیمان در تأمین سوخت مورد نیاز خود اصلاً مناسب نیست و هیچ مسئولی نیز در این رابطه پاسخ مناسبی نمی‌دهد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه