ارزش سبد کالایی ۸۰ هزار تومان است/آغاز توزیع سبد در نیمه نخست بهمن

ارزش سبد کالایی 80 هزار تومان است/آغاز توزیع سبد در نیمه نخست بهمن

خبرگزاری تسنیم:مدیر اجرایی تامین، توزیع و نحوه اجرای سبد کالایی از توزیع نخستین سبد کالایی در نیمه نخست بهمن خبر داد و گفت ارزش هر سبد ۸۰ هزار تومان است که به حساب کارت های الکترونیکی یارانه نقدی واریز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بهمن حاجعلی صبح امروز در نشست خبری وضعیت تامین و توزیع سبد کالایی دولت را تشریح کرد و گفت: نخستین سبد کالایی در نیمه نخست بهمن‌ماه توزیع خواهد شد که مشمولین، در یک بازده زمانی 15 روزه امکان دریافت این سبد را دارند. همچنین این سبد شامل برنج، مرغ، تخم‌مرغ، روغن و پنیر است و عمدتا به جز برنج 4 کالای دیگر از ذخایر داخلی تامین خواهد شد.

وی از ارزش 80 هزار تومانی هر بند کالایی خبر داد و گفت: این سبدها شامل 10 کیلو برنج هندی، 4 کیلو مرغ (2 عدد مرغ)، 2 بسته 12 عددی تخم‌مرغ بسته‌بندی شده، 2 عدد روغن مایع 800 گرمی و 800 گرم پنیر با بسته‌بندی 400 گرمی خواهد بود.

مدیر اجرایی تامین، توزیع و نحوه اجرای سبد کالایی خاطرنشان کرد: هر کدام از اقشار مشمول دریافت این سبد کالایی از فروشگاه اختصاصی خود می‌توانند این سبد را دریافت کنند و نحوه توزیع این سبد نیز از طریق کارتهای الکترونیکی که یارانه نقدی به سرپرستان خانواده داده می‌شود قابل دریافت است. رقمی که به حساب سرپرستان اقشار مشمول دریافت سبد واریز می‌‌شود امکان دریافت نقدی آن وجود نداشته و سرپرستان طی بازده زمانی مشخص شده باید به فروشگاه‌های مربوطه مراجعه کرده و آن را دریافت کنند.

حاجعلی تاکید کرد: دانشجویان متاهل، طلاب، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند از همه فروشگاه‌هایی که برای توزیع این سبد کالایی در نظر گرفته‌ شده‌اند برای دریافت کالا مراجعه کنند. جامعه هدف پیش‌بینی شده 15 میلیون نفر بوده که کارگران مشمول حدود یک میلیون و 800 هزار نفر هستند البته با پالایشی که از این 15 میلیون نفر انجام می‌شود احتمال کاهش افراد مشمول نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه