راه‌آهن قزوین - رشت، خط ریلی شمال به جنوب را تکمیل می‌کند

راه‌آهن قزوین - رشت، خط ریلی شمال به جنوب را تکمیل می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی در قزوین با بیان اینکه راه‌آهن قزوین - رشت از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است، گفت:‌ در حال حاضر در پی تامین اعتبار هستیم چراکه با اجرای این پروژه خط ریلی شمال به جنوب تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس آخوندی در بازدید از پروژه راه‌آهن قزوین - رشت، اظهار کرد: پروژه راه‌آهن قزوین - رشت یکی از پروژه‌های بسیار مهم در مسیرهای ریلی ایران است که قزوین، رشت و انزلی‌، آستارا را به هم وصل و به کشور آذربایجان و خط ریلی اروپا متصل می‌شویم. 

آخوندی افزود: اجرای این پروژه کار بسیار سختی است که در مسیر قزوین تا رشت حدود 164 کیلومتر خط ریلی احداث می‌شود، در این مسیر حدود 40 کیلومتر تونل و 9 کیلومتر پل‌های بسیار پیچیده در دست احداث است. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر فاز اول این پروژه در حال اجراست که امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم قزوین را از طریق راه‌آهن با خط ریلی به رشت، انزلی و آستارا متصل کنیم، انشاالله در فاز بعدی با سرعت پروژه رشت به انزلی و آستارا را شروع می‌کنیم که این مورد باید از طریق فاینانس بین‌المللی انجام شود.

آخوندی بیان کرد: در حال حاضر در پی تامین اعتبار و مذاکرات هستیم که با اجرای این پروژه بتوانیم خط ریلی شمال جنوب را تکمیل کرده و مسیر بسیار مهمی به خطوط راه آهن ایران اضافه می‌شود.

وی در مورد سرمایه‌گذاری این پروژه خاطرنشان کرد: این پروژه کاملا توسط ایران سرمایه‌گذاری شده و فاز دوم این پروژه باید از طریق فاینانس بین‌المللی انجام شود. 

آخوندی اظهار کرد: در پیشرفت فیزیکی این پروژه مشکلی نداریم، در همین راستا برنامه بازدید از این پروژه را ترتیب دادیم تا مطمئن شویم کارها به درستی پیش می‌رود و امیدواریم بتوانیم این پروژه را به موقع اجرا کنیم. 

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon