تقاضای ۲هزار «پاسیار» برای زندان‌های کشور

تقاضای 2هزار «پاسیار» برای زندان‌های کشور

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان زندانهای کشور از پیگیری و رایزنی با معاون نیروی انسانی رئیس جمهور در راستای جذب پرسنل کادر (پاسیار) شامل ۲هزار «پاسیار» برای زندان‌های کشور برای جبران کمبود پرسنل وظیفه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران از مناسب سازی فضای زندان‌ها به عنوان اولویت سازمان زندان‌های کشور یاد کرد و اظهار داشت: تلاش بر آن است که اگر فردی مرتکب جرم و جنایت شد و رای قضایی مبنی بر حبس در زندان دریافت کرد، زندان و اردوگاه به گونه ای مدیریت شود که کلاس آموزشی، قضایی، اصلاحی و تربیتی برای او فراهم شود.

وی ادامه داد: اگر در مسیر اصلاح و تربیت، افرادی خواسته یا ناخواسته به حبس در زندان محکوم شوند، لازم است به حقوق اسلامی و انسانی این افراد احترام گذاشته شود تا این افراد پس از اصلاح دوباره به آغوش جامعه و خانواده بازگردند.

اسماعیلی با تشریح برنامه‌های این سازمان برای مناسب سازی و بهینه سازی فضای زندان‌ها، افزود:انتقال زندان‌های داخل شهرها به حومه شهر از اقدامات اجرایی در این خصوص است.

وی، ساخت بازداشتگاه موقت در شهرهای با جمعیت بالای 20 هزار نفر را از دیگر برنامه‌های این سازمان برای مناسب سازی فضای زندان‌ها بیان کرد و گفت: 150 طرح عمرانی از سوی این سازمان در دست اجراست که تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیز در اولویت قرار دارد.

ورود یک هزار پای بند الکترونیکی و هفت دستگاه اسکنر بدن به کشور

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از تجهیز زندان‌ها به آخرین فناوری امنیتی روز خبر داد و گفت: هزار دستگاه پای بند الکترونیکی و هفت دستگاه اسکنر بدن وارد کشور شده است.

به گزارش وبگاه رسمی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی جمهوری اسلامی ایران، اسماعیلی افزود: این پای بندها به صورت آزمایشی در زندان استان‌های اصفهان و تهران در حال استفاده است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور، در پایان از برنامه‌های این سازمان برای جذب نیرو خبر داد و گفت: اقدام لازم برای اخذ مجوز استخدام دو هزار پاسیار از این موارد است.

کمبود فضای فیزیکی مشکل عدیده زندانها در سراسر کشور است

وی گفت: در حال حاضر 150 پروژه مصوب در کشور داریم که برخی از آنها آغاز شده و برخی هنوز آغاز نشده اند که اعتبار هزینه ای بسیار سنگینی را بدنبال دارد که اعتبار و بودجه مورد تقاضای را به دولت و مجلس انعکاس داده ایم که سعی ما بر این است که در حد بودجه کلان کشور سهمی داشته باشیم تا بتوانیم حداقل بخشی از پروژه‌ها را به ثمر برسانیم.

رئیس سازمان زندانهای کشور با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری نیز همانند دیگر استانها با کمبود فضایی فیزیکی زندانها مواجه است، گفت: یکی از مشکلات عدیده زندانها در سراسر کشور کمبود فضای فیزیکی و نیز نداشتن فضا در بسیاری از شهرستانهای بالای 20 هزار جمعیت که دارای حوزه قضایی بوده و فاقد بازداشتگاه هستند، است.

اسماعیلی گفت: در استان چهارمحال و بختیاری پروژه احداث بازداشتگاه لردگان با پیشرفت 80% در دست اقدام است که تلاش می کنیم هر چه زودتر به بهره برداری رسیده و نیز در شهرستان فارسان بازداشتگاه به تصویب رسیده که در تلاش هستیم بودجه لازم برای احداث این بازداشتگاه نیز فراهم شود.

وی لازمه تکمیل فاز دوم مجموعه اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شهرکرد را که پیشرفت جزئی داشته را تعامل و همکاری استان و کشور در تخصیص اعتبارت استانی و ملی دانست و گفت: با تکمیل فار دوم اردوگاه مشکل تراکم جمعیت این مجموعه کاسته خواهد شد.

این مقام ارشد قضایی کشور کاهش جمعیت کیفری را یکی از سیاستهای کلان نظام و قوه قضائیه دانست و گفت: برای کاهش جمعیت کیفری در زندانهای کشور یکی بسته کاملاً حقوقی و اجرایی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان زندانهای کشور گفت: پیشگیری از وقوع جرم با ایجاد معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، جرم زدایی از برخی از اعمال خلاف، قضازدایی از برخی از اعمال مجرمانه، حبس زدایی از قوانین، مجازات های جایگزین حبس و نهایتاً اثربخشی و اجرای دقیق، کارآمد و موثر مجازات حبس از اصول و مبانی این بسته حقوقی و اجرایی جهت کاهش جمعیت کیفری زندانهاست.

نگاه مسئولان نظام بر کاهش جمعیت کیفری زندانهاست

وی از عزم و اهتمام تمام مسئولین نظام بر کاهش استفاده از مجازات زندان خبر داد.

رئیس سازمان زندانهای کشور در این جلسه بعد از استماع دیدگاه‌ها و مشکلات حاضران در جلسه گفت: قطعاً باید هم جمعیت کیفری در زندانها کم شود، هم باید وضعیت زندانیان را ساماندهی کنیم و هم تدابیری اتخاذ نماییم که اثر بخشی اجرای مجازات حبس داشته باشیم و من به عنوان متولی زندانبانی کشور در زندانها به دنبال کاهش جمعیت کیفری، ساماندهی زندانیان و اثر بخشی اجرای مجازات حبس هستم.

وی افزود: موضوع کاهش جمعیت کیفری در استان چهارمحال و بختیاری با تدابیر اتخاذ شده توسط رئیس کل دادگستری، دادستان، معاونین قضایی و مدیرکل زندانها نسبت به استانهای دیگر قابل تقدیر است و این باعث شده که کمترین جمعیت کیفری در سطح کشور از آن این استان باشد.

اسماعیلی بیان داشت: امروز نگاه رهبر، نظام، قوه قضائیه و قوه مغننه، همه و همه بر این است که نباید اینقدر زندانی داشته باشیم. اگر نگاه اجمالی بر تأکیدات و ابلاغیات رهبر معظم انقلاب داشته باشیم همه و همه تأکید بر استفاده حداقلی از مجازات حبس را گوشزد می نماید و می رساند که جمعیت کیفری را باید به حداقل برسانیم.

این مقام ارشد قضایی کشور گفت: باید بپذیریم که یک اجماع ملی دارد رخ می دهد برای کاهش استفاده از مجازات حبس که این اجماع ملی در مقام تئوری و در مقام اندیشه و در مقام قانون گذاری دارد محقق می شود و قطعاً در مقام اجرا این ماه هستیم که باید عملیاتی و اجرایی نماییم که اگر این را عملیاتی و اجرایی نمودیم، معلوم می شود که همگام با نظام داریم پیش می رویم.

وی با اشاره به اصلاحیات صورت گرفته در قانون محکومیت مالی که در صحن علنی مجلس در حال بررسی است، گفت: فلسفه اصلاح محکومیت‌های مالی این است که محکوم مالی نباید به زندان بیاید که امیدواریم تا چند روز آینده این اصلاحیه توسط نمایندگان مجلس بررسی و ابلاغ گردد.

رئیس سازمان زندانهای کشور در خصوص ساخت بازداشتگاه در شهرستان‌های فاقد بازداشتگاه در استان افزود: در استان به دنبال احداث بازداشتگاه شهرستان فارسان هستیم ولی دولت در بودجه سال 93 اجازه پیش بینی اعتبار جهت هیچ پروژه صفری را به دستگاه‌های دولتی نداده که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق خود سازمان و اداره کل زندانها در استانداری در راستای احداث بازداشتگاه در فارسان و اردل تصمیمات مهمی گرفته شود.

این مقام ارشد قضایی کشور در بخشی نهایی سخنان خود با اشاره به تقلیل پرسنل وظیفه در سال آینده در سطح زندانهای سراسر کشور، از پیگیری و رایزنی با معاون نیروی انسانی رئیس جمهور در راستای جذب پرسنل کادر (پاسیار) جهت جبران کمبود پرسنل وظیفه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه 93 تعداد 2 هزار نیروی پاسیار تقاضا کرده ایم که امیداواریم با تخصیص و اخذ مجوز استخدام جبران کسری سرباز در سال بعد برای مجموعه زندانهای سراسر کشور صورت گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon