انتقاد رحماندوست از نحوه داوری‌های بخش کودک و نوجوان شعر فجر


رحماندوست

خبرگزاری تسنیم : داور بخش کودک و نوجوان جشنواره فجر با بیان این مطلب که آثار را تنها در مرحله نهایی ارزیابی کرده است،‌ گفت: بهتربود،‌کل آثار ارسال شده توسط داوران این بخش ارزیابی می‌شدند.

مصطفی رحماندوست داور بخش کودک و نوجوان هفتمین جشنواره شعر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ داوری آثار این بخش را دشوار ارزیابی کرد.

وی با بیان این مطلب که آثار در مرحله نهایی به دست داوران این بخش رسیده و  دو مرحله ریزش توسط هیئت علمی در این بخش صورت گرفته است گفت: مسلما اگر ریزش‌های اول و دوم نیز را نیز داوران انجام می‌دادند،‌ بهتر بود چراکه در آن صورت با اطمینان بیشتری می‌توانستیم داوری کنیم،‌ البته آثاری که به مرحله نهایی رسیده بودند،‌ آثار خوبی بودند ولی خوب اگر از ابتدا آثار را داوری کرده بودیم،‌ بهتر پاسخگو بودیم.

رحماندوست گفت:‌ از تعداد آثار عرضه شده اطلاعی ندارم اما در مرحله نهایی آثار 28 شاعر برای داوری به ما سپرده شد،‌که از این 28 ‌شاعر در نهایت 5 شاعر برگزیده شناخته شدند.

وی با بیان این مطلب که در رتبه اول و دوم دو برگزیده مشترک داریم،‌ گفت:‌ انتخاب آثار برگزیده دشوار بود،‌ چون آثار در سطح نسبتاً قابل قبول و امیدوارکننده‌ای بودند،‌ من احساس غرور کردم که در شعر کودک و نوجوان آثار خوبی به دست رسیده است و به جریان شعر کودک و نوجوان امیدوار شدم.

این نویسنده کودک و نوجوان در اشاره به کیفیت آثار گفت:‌ خوشبختانه آثار از خلاقیت بالایی برخوردار بودند‌و سبک و نگاه شاعران نسبت به گذشته رشد یافته‌تر شده بود، اتفاقا یکی از دلایل انتخاب 5 برگزیده این بود که در مواردی شاعران آثاری را ارائه کرده بودند،‌که در هر دو سبک نگاه بالایی داشتند،‌ به گونه‌ای که نمی‌توانستیم یکی را به عنوان برگزیده رتبه اول و دیگری را به عنوان  برگزیده دوم انتخاب کنیم، بنابراین تصمیم گرفته شد که دو برگزیده اول و دو برگزیده دوم داشته باشیم.

 رحماندوست از اندک بودن اشعار در حوزه خردسال گلایه کرد و گفت:‌ نمی‌دانم آثار حوزه خردسال در مرحله اول و دوم داوری حذف شده‌اند یا خیر،‌اما در مرحله نهایی تعداد شعرهایی که در حوزه خردسال سروده شده باشند،‌ بسیار اندک بود.

وی افزود: بنابراین پیشنهاد می‌کنم که از دوره‌های آینده حوزه شعر خردسال نیز به جشنواره افزوده شده و در کنار آثار کودک و نوجوان این آثار را نیز بررسی شوند.

لازم به یادآوری است که داوران بخش کودک و نوجوان هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر عبارتند از: ناصر کشاورز، مصطفی رحماندوست و عرفان نظرآهاری.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران