سرانه مصرف آب در تفرش بالاتر از حد متوسط کشوری است

سرانه مصرف آب در تفرش بالاتر از حد متوسط کشوری است

خبرگزاری تسنیم: مدیر آبفای تفرش گفت: سرانه مصرف آب در کشور برای هر نفر ۱۷۰لیتر است و این در حالی است که این میزان در تفرش برای هر نفر ۲۵۰لیتر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد باقری منفرد در نشست مدیریت مصرف آب تفرش که با حضور زنان خانه دار تفرشی برگزار شد، با اشاره به کمبود آب در تفرش اظهار کرد: تفرش، شهری است که با محدودیت آبی مواجه بوده و امسال در رابطه با کمبود آب در این شهرستان، شهروندان مشکلات زیادی را متحمل شدند.

وی افزود: رعایت الگوی مصرف آب و مدیریت استفاده بهینه، از آسان ترین و کم هزینه ترین راه ها در کنترل مصرف آب است.

مدیر آبفای تفرش با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب دربخش مصارف خانگی وجود دارد، گفت: با توجه به مصرف بالای آب در بخش خانگی بهتر است که خانواده ها با الگوگیری از آموزه های اسلامی مبنی بر اسراف نکردن، میزان استفاده خود را از این نعمت الهی کاهش دهند.

باقری منفرد تصریح کرد: مدیریت مصرف آب و چگونگی اعمال این مدیریت در  بخش‌های کشاورزی، صنعت، شرب و خدمات از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در مصرف بهینه آب محسوب می شود.

وی افزود: به منظور فرهنگ سازی برای بهینه مصرف کردن آب باید از درون خانواده ها شروع کرد، زیرا تا زمانی که درست مصرف کردن و استفاده بهینه برای خانواده ها تبدیل به ارزش نشود، فرهنگ استفاده از سرمایه های خدادادی مانند آب در جامعه به وجود نمی آید.

مدیر آبفای تفرش با اشاره به کمبود آب در این شهرستان گفت: آبفای تفرش در نظر دارد تا در سال آینده با مشترکان پرمصرف که میزان آب مصرفی آنها بیشتر از حد مجاز است، برخورد های قانونی انجام دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon