اجرای مشترک یک تئاتر ایرانی با مجارستان و هند در جشنواره فجر

اجرای مشترک یک تئاتر ایرانی با مجارستان و هند در جشنواره فجر

خبرگزاری تسنیم: «از استخوان خالی شدم» نام نمایشی به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی است که با گروهی از هنرمندان بندرعباس، مجارستان و هند به صورت تولید مشترک در سی دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «از استخوان خالی  شدم» نام نمایشی به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی است که با گروهی از هنرمندان بندرعباس، مجارستان و هند به صورت  تولید مشترک در سی دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه می‌رود.

پشت کوهی متن این نمایش را براساس افسانه‌های قدیمی هرمزگان نوشته و تنها دیالوگ‌های آن، ترانه‌های قدیمی جنوب ایران، هند و مجارستان است.

«از استخوان خالی  شدم» در ادامه دیگر تجربیات پشت کوهی با نگاهی پست مدرن تولید می‌شود. این کارگردان تئاتر افسانه‌ها را با تکیه بر زبان بدن بازیگر و ابزار در صحنه روایت می کند.

محمد سایبانی ،حسین اصیلی و بهروز عباسی بازیگران بندرعباسی این نمایش هستند که در کنار دو بازیگر زن مجارستانی:«کامیلا فاتیول» و« هرمینا فاتیول»، دو بازیگرمرد هندی «سوتهیر» و«ویشپال» دراین نمایش ایفای نقش خواهند کرد.

بهرنگ عباس پور آهنگساز این نمایش است که به همراه دو نوازنده هندی: «سانی سابجت» و«سوتهیر» نوازندگی سازهای این نمایش را به عهده دارند. مسعود میرزایی نیز به عنوان طراح نور با اجرای این نمایش همکاری دارد.

تمرین این نمایش با گروه ایران مدتهاست آغاز شده و پس از یک دوره 20 روزه تمرین در«کورکوشترا» شهر باستانی هند( محل وقوع  جنگ مهاباراتا در افسانه هندی)، هم اکنون ادامه تمرینات در بندرعباس دنبال می‌شود تا نمایش به تولید نهایی برسد.

محمد قدس مدیر تولید، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز این نمایش است.کاملیا غزالی مدیر بین الملل و فروغ سجادی مدیر روابط عمومی آن هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران