ظریف: فشارهایی برای عدم حضور ایران در ژنو ۲ وجود دارد

ظریف: فشارهایی برای عدم حضور ایران در ژنو 2 وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد ظریف در بغداد تاکید کرد: ایران در صورتی‌که بدون پیش‌شرط در کنفرانس ژنو ۲ دعوت شود در آن شرکت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سومریه نیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که امروز سه‌شنبه (24 دی) برای دیدار و گفتگو با مقامات عراقی به این کشور سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق با اشاره به این‌که مردم سوریه خودشان باید سرنوشتشان را رقم بزنند گفت: فشارهایی از سوی برخی از جریانات برای عدم حضور ما در کنفرانس ژنو 2 درباره سوریه  وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون حضور تهران در کنفرانس ژنو 2 تاکید کرد:  در صورتی که بدون پیش‌شرط در کنفرانس ژنو 2 دعوت شویم در آن شرکت خواهیم کرد.

ظریف همچنین ابراز امیدواری کرد که کنفرانس ژنو 2 با حضور عراق و کشورهای دیگر به نتایج مثبت در زمینه حل بحران سوریه بینجامد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در جمع خبرنگارن در فرودگاه بغداد با اشاره به ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای علیه تروریسم، بر حمایت تهران از اقدامات دولت عراق علیه گروه های تروریستی تأکید کرد.

ظریف پیشتر با سفر به لبنان با مقامات و شخصیت های این کشور از جمله میشل سلیمان رئیس جمهوری این کشور، نبیه بری رئیس پارلمان، عدنان منصور وزیر خارجه و سید حسن نصر الله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز دیدار داشته است.

منابع خبری اعلام کرده‌اند که وزیر خارجه کشورمان عصر امروز برای دیدار و گفتگو با ناصر جوده وزیر خارجه اردن و تنی چند از مقامات این کشور وارد امان پایتخت اردن خواهد شد.

بحث و تبادل نظر در خصوص تحولات سوریه و بحران این کشور محور گفتگوهای ظریف در امان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان