برگزاری طرح "مسجد محله ما" در مساجد گیلان

برگزاری طرح "مسجد محله ما" در مساجد گیلان

خبرگزاری تسنیم: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، از برگزاری طرح «مسجد محله ما» در سطح مساجد استان خبر داد و گفت: هدف کانون‌های مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به اینکه دادن جهیزیه به نوعروسان از برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان است، اظهار کرد: یکی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تالش در چند سال اخیر 30 خانه برای محرومان احداث کرده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در سطح گیلان، گفت: نقاشی همگانی کودکان در خشکبیجار و برگزاری مسابقات ورزشی خواهران در منجیل از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در دهه فجر است.

برگزاری طرح «مسجد محله ما» در مساجد گیلان

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، از برگزاری طرح «مسجد محله ما» در سطح مساجد استان خبر داد و افزود: در این طرح که با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان برگزار می‌شود، دانش‌آموزان دوره ابتدایی 5 عکس از مسجد محل زندگی خود با موضوع کارکردهای مسجد گرفته و منتشر می‌کنند.

وی افزود: عکس‌های این دانش‌آموزان در قالب کلیپی تهیه و منتشر می‌شود.

به گفته این مسئول، اجرای طرح مذکور سبب نهادینه شدن تفکر مسجدمحوری در بین کودکان می‌شود.

پورابراهیم با بیان اینکه تراوت و شادابی با حفظ شأن باید در برنامه‌های مساجد لحاظ شود، تصریح کرد: نسل جوان تشنه دریافت اطلاعات بیشتر درباره انقلاب اسلامی هستند.

فعالیت رسمی 514 کانون مساجد در گیلان

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید بدانند کجا بوده، کجا هستند و به کجا می‌روند، گفت: همواره باید به تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداخت.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، با اشاره به فعالیت رسمی 514 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان، خاطرنشان کرد: تا پایان سال تعداد کانون‌های مساجد گیلان به 550 کانون افزایش می‌یابد.

فعالیت 220 کتابخانه در کانون‌های مساجد گیلان

پورابراهیم به فعالیت 220 کتابخانه در کانون‌های مساجد گیلان اشاره کرد و افزود: در تلاش برای ایجاد 3 هزار کتابخانه در تمام مساجد استان هستیم.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد مساجد کشور زیر پوشش کانون‌های مساجد باشند، گفت: امسال 40 هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراقت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان شرکت کردند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در دهه کرامت امسال، بیان کرد: در دهه کرامت امسال بیش از 2 هزار کلاس در سطح گیلان برگزار شد.

وی افزود: در دهه کرامت امسال بیش از 500 برنامه مردمی در گیلان انجام شد.

هدف کانون‌های مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

پورابراهیم با بیان اینکه هدف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، تصریح کرد: مسجد امن‌ترین مکان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

وی تهاجم فرهنگی را سرلوحه فعالیت‌های دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی دانست و گفت: هدف اصلی کانون‌های مساجد عمران معنوی مسجد است.

فعالیت 17 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور

به گفته مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، اگر پای کسی به مسجد باز شود، از بسیاری انحراف‌ها محفوظ می‌ماند.

پورابراهیم با بیان اینکه 17 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور فعال است، افزود: هر کانون دارای 5 عضو ثابت و هیئت امنا است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon