۱۵ اثر از خراسان رضوی در تئاتر دهه فجر حضور دارند

15 اثر از خراسان رضوی در تئاتر دهه فجر حضور دارند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۵ اثر از استان در تئاتر دهه فجر به بخش ملی راه پیدا کردند که تا کنون بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید سعید سرابی  ظهر امروز در نشست خبری که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره بچه‌های مساجد فرصتی برای شناسایی استعدادهای ناب است و جریان فرهنگی و هنری بسیار خوبی در سطح کانون مساجد ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: این جشنواره اهداف و موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد، ظرفیت‌ها را شناسایی و به بهانه این جشنواره شروع به فعالیت می‌کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: امسال دومین دوره این جشنواره با برنامه ریزی منسجم‌تری برگزار می‌شود و با همفکری مساجد تلاش می‌شود تجربه جشنواره مساجد را سال آینده به صورت ملی برگزار شود.

سرابی گفت: جشنواره بچه‌های مساجد از مرحله طراحی توسط خود مساجد صورت می‌گیرد و افتتاحیه آن در هفته وحدت است.

وی در مورد جشنواره فیلم فجر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته 15 اثر از استان در تئاتر دهه فجر به بخش ملی راه پیدا کردند که تاکنون بی سابقه بوده است و توانستیم رتبه اول را در بین استان‌های کشور کسب کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: تئاتر استان از موقعیت منحصر به فردی برخوردار است و جشنواره تئاتری که در استان برگزار می‌شود قابل مقایسه با جشنواره‌های منطقه‌ای نیست و وجود نخبگان و هنرمندان بی نظیر در سطح استان سبب برگزاری این جشنواره شده است.

سرابی بیان کرد: تفاهم با جشنواره تئاتر دهه فجر در مورد میزبانی مشهد از چند گروه نمایشی بسته شده است و در طول یک هفته در سالن تئاتر مشهد میزبان گروه‌های تئاتر هستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon