هیئت تطبیق قوانین برخی اصلاحات دولت در طرح مهر‌آفرین را مغایر قانون دانست


هیئت دولت

خبرگزاری تسنیم:هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، برخی اصلاحیه های دولت به طرح مهرآفرین را مغایر قانون دانست.

 جواد زمانی عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به ابلاغیه اخیر معاون اول رئیس جمهور در باره طرح مهرآفرین گفت: بعد از ابلاغ طرح مهرآفرین از سوی رئیس جمهور هیئت تطبیق ایراداتی را به این طرح وارد کرده و رئیس مجلس آنها را طی نامه‌ای به رئیس جمهور ابلاغ کرد که دولت مجددا برخی از ایرادات را رفع کرده و برای هیئت تطبیق فرستاد.

وی افزود: برخی از اصلاحات انجام شده در طرح مهرآفرین رافع‌کننده ایرادات هیئت تطبیق بود اما در برخی از موارد اصلاحات هیئت وزیران را ناکافی دانسته و مجدداً به دولت ارسال کردیم و منتظر جواب هیئت وزیران هستیم. 

عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین تصریح کرد: برخی از توضیحات دولت درباره اصلاح مصوبه مهرآفرین برای ما قانع‌کننده نبود و منتظریم اصلاحات مجدد به این هیئت ارسال شود.

همچنین عبدالعلی تاجی معاون حقوقی و امور مجلس معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به ابلاغ اصلاحیه طرح مهرآفرین توسط رئیس جمهور گفت: به موجب قانون نحوه  اجرای اصول 138 و 85 قانون اساسی اگر رئیس مجلس به همه یا بخشی از مصوبات هیئت وزیران ایراد گرفت می‌تواند موارد‌ ایراد را به رئیس جمهور و یا هیئت وزیران ابلاغ کند و هیئت وزیران نیز 7 روز فرصت دارد تا این مصوبه را اصلاح کند.

وی افزود: رئیس مجلس در مورخه 91/10/25 ایرادت طرح مهرآفرین را به رئیس جمهور ابلاغ کرد که هیئت وزیران در تاریخ 91/11/17 ایرادات رئیس مجلس را اصلاح ‌و این اصلاحیه‌ها را مجددا برای رئیس مجلس ارسال کرد تا اگر ایراداتی داشتند، مجددا به دولت اعلام کنند و این فرآیند تا زمان اصلاح کامل مصوبه وجود دارد و هیچ مشکلی نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon