حذف پُست مشاور بانوان صحت ندارد

حذف پُست مشاور بانوان صحت ندارد

خبرگزاری تسنیم: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: حذف پست مشاور بانوان صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی با اعلام اینکه در حال دریافت و رصد وضعیت حوزه زنان و اقدامات صورت گرفته و لازم الاجرا در کل کشور هستیم، عنوان کرد: با توجه به ساختار جدید مطرح شده در حوزه زنان از سوی معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری، فرصت مناسبی برای بازنگری این ساختار در کشور بوجود آمده است .

وی تصریح کرد: متاسفانه برداشت اولیه نادرستی از این ساختار مبنی بر حذف پُست مشاور بانوان مطرح شد که به هیچ وجه صحت نداشته و با توجه به اینکه دولت سیاست چابک سازی، منطقی سازی و کوچک سازی را در پیش گرفته است این مسئله در حال پیگیری و بررسی دقیق کارشناسی است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت : نظر به تجربیات موجود و بررسی‌های جدید و با همکاری شورای فرهنگی اجتماعی زنان، در حال تدوین و تعریف یک ساختار مناسب در حوزه زنان کشور هستیم و بناست این ساختار متناسب با ماموریت ویژه هر دستگاه تنظیم شود و نیازی به هم شکل سازی این ساختار وجود ندارد.

وی افزود: ساختار حوزه زنان، وظیفه نظارت راهبردی بر جریان حوزه زنان و خانواده در کشور و در دستگاههای اجرایی و استان‌ها را عهده دار است و ما تا اطلاع ثانوی نیاز به تشکیلات مستقل در این حوزه داریم.

مولاوردی، افزایش آمار دختران تحصیلکرده و دارای مطالبات، تجرد قطعی و بالا رفتن سن ازدواج دختران را به عنوان مسائل مطرح جهت پیگیری در حوزه خاص زنان معرفی و خاطرنشان کرد: حل بسیاری از موارد پیش رو در گرو حل مسائل در فضای عمومی کشور است.

 معاون رئیس جمهور گفت: با توجه به برنامه های ارائه شده از سوی ریاست محترم جمهور ، در حال تدوین شاخص های مربوط به حوزه زنان و خانواده و ارتقاء این شاخص‌ها هستیم و در این مسیر جویای نظرات و پیشنهادات بازوهای اجرایی خود در این حوزه در سراسر کشور می‌باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه با تکیه بر مراجع دینی، حقوقی، سیاسی و مردمی و با مشی اعتدال به سمت و سوی تعادل و توازن جنسیتی پیش می‌رویم ابراز امیدواری کرد بزودی مردم استان از برکات این سفر و اقدامات صورت گرفته بهرمند شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon