روایت بازی شهید حسینی در نقش شمر+ عکس

روایت بازی شهید حسینی در نقش شمر+ عکس

خبرگزاری تسنیم: مادر شهید سید محمد حسینی فردوئی می‌گوید: محمد بچه هیأتی بود. و گاهی در تعزیه هیأت همکاری می‌کرد و نقشی را به عهده می‌گرفت.به سید محمد گفتم تو ذریه حضرت زهرا(ع) هستی و نباید نقش شمر را بازی کنی. من هم راضی به بازی تو در این نقش نیستم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد حسینی فردوئی متولد 1370 شهریار است. او که در جهادخودکفایی سپاه کار می‌کرد در سال 1390 و در سن 20 سالگی به همراه سردار شهید تهرانی مقدم و دوستان و همکارانش حین کار در پادگان شهید مدرس ملارد طی انفجاری به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهید سید محمد حسینی فردوئی جوانترین شهید از مجموعه شهدای اقتدار و صد و چهاردهمین شهید فردوی شهید پرور است که در شب عید غدیر خم با دوستانش به شهادت رسید و از این رو به آن‌ها شهدای غدیر هم می‌گویند.

شهید حسینی عکس‌های معروفی از بازی در نمایش تعزیه محرم دارد. زهرا اسدیان مادر شهید در مورد بازی این شهید در تعزیه می‌گوید: محمد بچه هیأتی بود. و گاهی در تعزیه هیأت همکاری می‌کرد و نقشی را به عهده می‌گرفت. یک بار نقش حضرت زینب(س) را بازی کرد. چون نقش حضرت زینب(ع) را می‌بایست یک آدم بلند قد بازی کند تا بتواند بچه‌های اهل بیت(ع) را در بغل و زیر پوششی خود بگیرد. محمد هم قدش بلند بود و برای این نقش در تعزیه انتخاب شد. اما آنقدر قدش بلند بود که هرچه بچه‌ها از خانه چادر می‌آوردند تا برای این بازی سرش کند، باز هم چادر اندازه‌اش پیدا نمی‌شد. چادرها تا پایین زانویش بیشتر نمی‌آمدند. آخر سر مجبور شد با یکی از همان چادرهای کوتاه نقش را بازی کند وقتی به خانه آمد می‌خندید و می‌گفت به خاطر پاهایم که از چادر بیرون بود بچه‌ها به نقشم می‌خندیدند.

او در مورد بازی شهید سید محمد حسینی فردوئی در نقش شمر می‌گوید: محرم سال بعدش باز قرار شد در تعزیه نقشی را بازی کند اما این بار به او نقش شمر را برای بازی داده بودند. وقتی این موضوع را شنیدم به سید محمد گفتم تو ذریه حضرت زهرا(ع) هستی و نباید نقش شمر را بازی کنی. من هم راضی به بازی تو در این نقش نیستم. محمد با بچه‌های تعزیه صحبت کرده بود اما به او گفته بودند تعزیه لنگ نقش شمر است و کسی را برای بازی در این نقش نداریم. اگر تو نیایی کار ناقص می‌ماند. محمد هم به من گفت من به نقشش کاری ندارم می‌خواهم قربه الی الله این نقش را بازی کنم تا تعزیه در محرم برقرار بماند. و بعد در تعزیه همان سال علی رغم میل باطنی من شمر شد. من همیشه سر این موضوع ناراحت بودم. اما بعد از شهادتش فهمیدم که این نقش‌های دنیایی ارزشی ندارد. مهم نیت کار است و خانه دل باید کربلا باشد تا فرد بتواند حسینی بودن خود را اثبات کند. کاملا نگاهم به این ماجرا عوض شد.

بعد از شهادت سید محمد وقتی سریال مختار پخش می‌شد. من هر گاه این سریال را می‌دیدم در قنوت نمازم برای کسانی که نقش شمر، حرمله و عمر سعد را بازی کردند دعا می‌کردم. چون خودم جنس ناراحتی این افراد و خانواده‌هایشان را در همان زمان بازی محمد در تعزیه لمس کرده بودم و می‌دانستم یکی از سخت‌ترین کارها را بر عهده گرفته‌‌اند. به همین دلیل همیشه برایشان دعا می‌کردم و می‌خواستم که شفاعت ویژه امام حسین(ع) به آن‌ها برسد.

تصاویر زیر شهید سید محمد حسینی فردوئی  را در لباس شمر بعد از اجرای تعزیه محرم نشان می‌دهد:

 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران