پیشنهاد انجمن‌های صنفی برای شناسایی خبرنگاران و کارگران غیربیمه‌ای برای سبد کالا

پیشنهاد انجمن‌های صنفی برای شناسایی خبرنگاران و کارگران غیربیمه‌ای برای سبد کالا

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل انجمن های صنفی کارگران با اشاره به برگزاری جلسه هیات مدیره این کانون با مدیر کل اداره تعاون استان تهران گفت: در جلسه امروز پیشنهاد انجمن صنفی برای شناسایی خبرنگاران و کارگران ارائه شد.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری جلسه هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگری استان تهران با مدیر کل اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی استان تهران پیرامون شناسایی کارگران غیر بیمه‌ای برای دریافت سبد کالاهای دولت گفت:  "کارگران مشمول قانون کار" یکی از جامعه های هدف دریافت سبد کالای دولت هستند اما برای ما جای سوال بود که تکلیف کارگران روزمزد، غیر بیمه‌ای و بدون قرارداد کار که بخش عظیمی از کارگران را تشکیل می‌دهد چه خواهد شد.

 وی ادامه داد: این طرح حمایتی دولت تدبیر از اقشار کم درآمد بسیار مفید است به شرطی که مکانیزمی برای تحت پوشش قرار دادن تمام کارگران در نظر گرفته شود.

عباسی تاکید کرد: در این جلسه از احمد لطفی نژاد,دبیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خواستار شدیم تا با راه‌اندازی‌ سامانه ای کارگران روزمزد، غیر بیمه‌ای و بدون قرارداد کار بتوانند اسامی خود را وارد و برای دریافت سبد کالا شناسایی شود.

 دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران سراسر کشور اظهار کرد:باید از ظرفیت کانون‌های انجمن‌های صنفی برای شناسایی کارگران روزمرد, غیر بیمه و بدون قرارداد مانند کارگران کوره‌پزخانه‌ها,کارگران ساختمانی و نانوایی ها در جهت شناسایی استفاده شود.

 وی تاکید کرد: ملاک وزارت کار برای کارگران مشمول سبد کالا تامین اجتماعی و لیست بیمه است و مکانیزم شناسایی کارگران غیر بیمه ای بسیار دشوار است اما بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد بهترین راه در این مسیر راه‌اندازی سامانه یا استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های صنفی است.

*پیشنهاد ثبت نام خبرنگاران غیر بیمه‌ای در دفتر انجمن صنفی ارائه شد

همچنین در ادامه این مراسم علی لاریجانی, نماینده انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران در راستای شناسایی خبرنگاران برای دریافت سبد کالا گفت: در این جلسه پیشنهاد کردیم که انجمن صنفی مسئول ثبت نام خبرنگاران واجد شرایط برای دریافت سبد کالا شود و پس از شناسایی، لیست آنها را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود.

 وی ادامه داد: ملاک اصلی وزارت ارشاد برای خبرنگار در دریافت سبد کالا بیمه تامین اجتماعی است این درحالیست که حدود 50 درصد خبرنگاران فاقد بیمه هستند به همین دلیل در جلسه امروز پیشنهاد کردیم که انجمن صنفی خبرنگاران با فراخوانی ثبت نام از خبرنگاران غیر بیمه ای را آغاز و در نهایت پس از بررسی و شناسایی لیست مشمولین را به دستگاه‌های ذی ربط اعلام کند.

 لاریجانی تاکید کرد: اکنون منتظر هستیم تا این پیشنهاد‌ها بررسی و جواب آن اعلام شود امیدواریم با پیشنهادهای ارائه شده موافقت و سبد کالای دولت به تمام کارگران و خبرنگاران ارائه شود.

 به گزارش تسنیم,در راستای مصوبه دولت, جامعه هدف برای دریافت سبد کالا, کارکنان دولت از جمله رسمی، قراردادی و پیمانی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دولت، سرپرستان خانوار کارگرانی که تحت پوشش قانون کار و تامین اجتماعی هستند، سرپرست خانوار عضو جامعه نیروهای مسلح از جمله بازنشستگان و شاغلان رسمی، قراردادی و پیمانی، کارگران، خبرنگاران بنا به تشخیص وزارت ارشاد، دانشجویان متاهل به تشخیص وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد، طلاب حوزه علمیه و در نهایت افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اعلام شدند.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه