جشنواره عکس حوزه معرفی خدمات روحانیون به مردم است


جشنواره عکس حوزه معرفی خدمات روحانیون به مردم است

خبرگزاری تسنیم: برگزیده جشنواره ملی عکس حوزه گفت: برگزاری جشنواره ملی عکس حوزه معرفی خدمات روحانیت به مردم در عرصه های مختلف است.

محمد رضا جباری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از قم، با اشاره به دوسالانه عکس حوزه، اظهار کرد: این دوسالانه عکس، یکی از معتبر‌ترین جشنواره‌های ملی عکس در کشور به شمار می‌رود که روحانیت را در قاب عکس به تصویر می‌کشد.

وی با اشاره به استقبال گسترزده شرکت کنندگان در این مسابقه، افزود: بنابراین شرکت در این مسابقه با استقبال گسترده عکاسان برجسته کشوری روبه رو شد و یک عیار سنجی خوب برای جامعه هنری است.

جباری با اشاره به جایگاه روحانیون در جامعه، تصریح کرد: روحانیون به عنوان یکی از اقشار جامعه هستند که خدمات ارزشمند دینی را به مردم ارائه می‌دهند اما این خدمات در قالب‌های متنوع هنری به مردم به خوبی معرفی نشده است.

وی با اشاره فعالیت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، عنوان کرد: این در حالی است که شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای معاند نظام جمهوری اسلامی سعی دارند تصویر نامطلوبی از فعالیت روحانیت نمایش دهند اما برگزاری این جشنواره و فعالیت عکاسان خبری برای معرفی خدمات روحانیت به مردم می‌تواند به عنوان پاسخی مناسب به دشمنان در نظر گرفته شود.

جباری گفت: تمایز عکس دینی و غیر دینی در تفاوت نگاه و رویکرد یک عکاس و هنرمند به سوژه‌های مورد نظر است و اثر هنری مانند یک عکس از مجموعه‌ای از تفکرات و اهداف یک عکاس تشکیل شده است و یک عکاس می‌تواند با هدف اشاعه مناسب فرهنگ اسلامی شیعی سوژه یابی کند و با خلق اثر هنری مطلوب با رساندن پیام ویژه به مخاطب به رسالت هنری خود عمل کند.

وی با با اشاره به زاویه دید عکاس و انتخاب سوژه، تاکید کرد: یک عکاس می‌تواند با به تصویر کشیدن سوژه‌های نامناسب و منفی از فرهنگ اسلام و تولید اثر ضد دینی نیز فعالیت کند که این امر در منافات با روح هنر اصیل اسلامی است.

عکاس خبرگزاری ایکنا با اشاره به موضوع عکس وی که در جشنواره اشراق اثر شایسته تقدیر شناخته شده است، بیان کرد: این عکس در مراسم عمامه گذاری طلاب غیر ایرانی با حضور آیت الله صافی گلپایگانی ثبت شده است که این مرجع تقلید پس از عمامه گذاری بر دستان یک طلبه سیاه پوست آفریقایی بوسه زده است.

جباری با اشاره این عملکرد آیت الله صافی گلپایگانی، افزود: این عکس و رفتار این مرجع عالیقدر تواضع و خضوع مرجعیت شیعه در برابر علم اندوزی را نشان می‌دهد و نشانگر ارج نهادن مرجعیت در قبال تلاش علمی طلاب خارجی از نژادهای مختلف در ایران است.

وی با تاکید به پیام این عکس، عنوان کرد: این عمل آیت الله صافی گلپایگانی به عنوان یک عالم بزرگ جهان تشیع و یکی از رهبران دینی مردم، یکی از پیام‌های مهم اسلام مبنی بر یکسان بودن همه انسان‌ها از نظر‌نژاد زبان و رنگ پوست را به اثبات می‌رساند این در حالی است که داعیه داران حقوق بشر حقوق انسان‌های رنگین پوست را در آفریقا و کشورهای دیگر پایمال می‌کنند.

انتهای پیام/ آ 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon