نوبخت: فردا تبصره هدفمندی یارانه‌ها به مجلس می‌رود

نوبخت: فردا تبصره هدفمندی یارانه‌ها به مجلس می‌رود

خبرگزاری تسنیم: همزمان با نزدیک شدن به اتمام بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق محمد باقر نوبخت از ارائه تبصره هدفمندی یارانه‌ها به مجلس طی روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همزمان با نزدیک شدن به اتمام بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق محمد باقر نوبخت از ارائه تبصره هدفمندی یارانه‌ها به مجلس طی روز آینده خبر داد.

نوبخت در همین ارتباط گفت: تبصره هدفمندی فردا از سوی دولت به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 93 تقدیم می‌شود.

به گزارش تسنیم،‌ دولت یازدهم در زمان تقدیم لایحه بودجه 93 به مجلس اعلام کرد که بنا دارد برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال 93 لایحه‌ای جداگانه به مجلس ارائه دهد تا هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده براساس این لایحه به اجرا در آید.

اما چندی بعد در جلسه مشترک دولت و نمایندگان کمیسیون های اقتصادی مجلس تصمیم بر این شد که دولت به جای لایحه علی الحساب تبصره هدفمندی یارانه‌ها را به مجلس ارائه دهد تا همزمان با بررسی لایحه بودجه 93 در کمیسیون تلفیق درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز تصمیم گرفته شود.

بعد از آنکه توافق برای ارائه تبصره هدفمندی یارانه‌ها بین دولت و مجلس انجام شد نمایندگان کمیسیون تلفیق طی اظهاراتی از دولت خواستند تا قبل از آغاز بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق تبصره را ارائه دهند اما این خواسته آنها مورد اجابت قرار نگرفت.

کمیسیون تلفیق در هفته جاری بنا دارد بررسی لایحه بودجه 93 را به اتمام برساند و به همین خاطر هم جلسه علنی فردای مجلس تعطیل شد تا روند بررسی بودجه در تلفیق سرعت داده شود. البته تعدادی از نمایندگان در گفت‌وگوهایی که با تسنیم داشتند اعلام کردند فردا آخرین مهلت دولت برای ارائه تبصره هدفمندی یارانه‌ها به مجلس است.

همچنین موسی‌الرضا ثروتی به تسنیم از اظهارات محمدباقر نوبخت در جلسات تلفیق مبنی بر ارائه به موقع تبصره هدفمندی یارانه‌ها به مجلس خبر داده بود.

احتمالاً دولت در تبصره هدفمندی یارانه‌ها سناریوهای تغییر قیمت حامل‌های انرژی، تصمیمات جدید برای سهمیه بندی بنزین، حذف دهک‌های یارانه بگیر و چگونگی پرداخت یارانه‌های نقدی را مورد اشاره قرار داده است.

به گزارش تسنیم، ایرج ندیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون که در حال برگزاری است گفت: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق محمدباقر نوبخت معاون نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام کرد که تبصره هدفمندی یارانه‌ها فردا چهارشنبه از سوی دولت تقدیم این کمیسیون می‌شود.

وی افزود: نوبخت در بخش دیگری از جلسه امروز این کمیسیون گفت که قرار است این تبصره شامل 4 ردیف از قبیل 3 ردیف هزینه‌ای و یک ردیف درآمدی باشد.

ندیمی خاطرنشان کرد: به محض اینکه دولت، فردا تبصره هدفمندی یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق ارائه کند، بررسی آن در این کمیسیون آغاز شده و گزارش نهایی بودجه 93 در روز یکشنبه 6 دیماه جهت بررسی و تصویب، تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه