برای هوای پاک منتظر باران نباشیم/ دستگاه‌ها در خصوص آلودگی هوا به وظایف خود عمل کنند

برای هوای پاک منتظر باران نباشیم/ دستگاه‌ها در خصوص آلودگی هوا به وظایف خود عمل کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: برای هوای پاک منتظر باران نباشیم که این شعار امسال ماست همچنین دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوا باید به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هادی حیدرزاده، مدیر کل محیط زیست استان تهران در مراسم رونمایی از خودروی برقی گفت: مشارکت مردمی بسیار مهم است و اساسا هیچ دولتی هیچ برنامه خود را بدون مشارکت مردمی نمی‌تواند انجام دهد و به هدف خود برسد.

وی ادامه داد: تشکل‌ها و جامعه مدنی باید در سه حالت تعامل داشته باشد که یکی از آنها نگاه نظارتی است بدین شکل که به دولت برای حل مشکل فشار بیاورند همچنین ایجاد جریانهای اجتماعی برای فشار به دولت برای رفع مشکل استفاده شود. بخش دیگر اینکه همواره بازوی دولت باشند و به آن کمک کنند به این شکل که جاهایی که نیاز است در همایش‌ها شرکت و برشورها توزیع کنند. در حالی که تهران بهینه است تلفیق دو حالت مذکور است به این شکل که بسیاری از تشکل‌های دنیا آن را انجام می‌‌دهند در جاهایی که باید فشار بیاورند این کار را انجام داده و در برخی مواقع بازوی دولت هستند که باید بگویم برای تحقق این حالت اهتمام‌سازی بین حاکمیت و تشکل‌ها باید صورت گیرد.

حیدرزاده اظهار داشت: در بحث آلودگی هوا معتقدیم در بسیاری از مواقع تشکل‌ها باید به کمک دولت آمده و مشکلات را حل کنند. 

مدیر کل محیط زیست استان تهران  اظهار داشت: معاینه فنی و موتورخانه‌ها نیاز به مشارکت مردمی دارد که مردم مشارکت پذیر بوده و این امر در انتخابات و حماسه هشت سال دفاع مقدس خود را نشان داده که مردم مشارکت پذیرند.

حیدرزاده  ادامه داد: وقتی مشارکت محقق می‌شود که دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند. برای هوای پاک نباید منتظر باران باشیم همچنین سازمانهای دولتی باید به تکالیف خود عمل کنند که این بسیار مهم است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon