ایران آماده عقد قراردادهای بزرگ نفتی با شرکت‌های خارجی است

ایران آماده عقد قراردادهای بزرگ نفتی با شرکت‌های خارجی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس جهانی اقتصاد از آمادگی کشورمان برای عقد قراردادهای جدید در حوزه نفت و پتروشیمی با شرکت‌های خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاست‌خارجی خبرگزاری تسنیم ؛ رئیس‌جمهور کشورمان در داووس اعلام کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که تحریم‌ها به زودی خواهد رفت چرا که ما دنبال آنیم که ثابت کنیم که فعالیت ما صلح‌آمیز است.

وی در ادامه گفت: امیدواریم که آمریکا در مرحله بعدی مذاکرات با جدیت وارد شود تا بتوان در مسائلی از جمله مبارزه با تروریسم و آلودگی‌های زیست محیطی همکاری کنیم.

روحانی اعلام کرد با مدل‌های جدید قراردادی و رفع موانع گذشته، همه چیز برای آغاز دوره‌ای نو از همکاری‌ها بین ایران و شرکت‌های بزرگ و معتبرنفتی فراهم گردیده است. وی از معرفی 40 میدان نفتی جدید به دنیا و آمادگی برای عقد قراردادهای بلند مدت در حوزه پتروشیمی خبر داد.

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین تاکید کرد که لازمه رشد اقتصادی، حضور مؤثر بخش خصوصیِ رقابتی، در اقتصاد است. ما خصوصی‌سازی را با قدرت پیگیری می‌کنیم.

روحانی همچنین اعلام کرد برای شرکتهایی که زودتر سرمایه‌گذاری‌های خود را در صنایع پتروشیمی و برق شروع کنند، قیمت‌های ارزان‌تر گاز و تسهیلات ویژه‌ در نظر گرفته می شود.

وی گفت: ما بنا داریم تا با ارائه پیشنهادهای جذاب، شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان را در مالکیت شرکتهای خودروساز داخلی شریک نماییم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان