توزیع قرآن مرکز طبع و نشر در کشورهای عربی هم‌زمان با ایام دهه فجر

توزیع قرآن مرکز طبع و نشر در کشورهای عربی هم‌زمان با ایام دهه فجر

خبرگزاری تسنیم: مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم از تهیه قرآن مشترکی با مجمع جهانی اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: قرآنی با شیوه اعراب‌گذاری مصری برای کشورهای عربی تهیه شده که در ایام دهه فجر توسط این مجمع، در این کشورها توزیع خواهد شد.

محمد بابایی، مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از تهیه قرآن مشترک مرکز طبع و نشر قرآن کریم با مجمع جهانی اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: قرآنی با همکاری این دو نهاد تهیه شده است که قرار است برای شیعیان کشورهای عربی  ارسال شود.

وی با اعلام این خبر افزود: قرآنی در قطع رقعی و پالتویی با شیوه اعراب‌گذاری مصری و عربی تهیه و به چاپ رسیده است که به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) در میان کشورهای عربی توزیع خواهد شد.

بابایی درمورد ویژگی‌های این قرآن به چاپ رسیده، توضیح داد: این قرآن با خط نسخ، شیوه اعراب گذاری مصری، کاغذ نازک، طراحی و تذهیب ایرانی تهیه شده است و به گونه‌ای از المان‌های ایرانی در آن استفاده شده که افراد مختلفی که این قرآن را دریافت می‌کنند متوجه ایرانی بودن کار بشوند.

مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مکرری که از سوی کشورهای مسلمان و شیعیان ساکن در کشورهای مختلف دریافت می‌شود، این قرآن تهیه شده و توزیع آن در دهه فجر توسط مجمع جهانی اهل بیت(ع) آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از فراهم کردن یک بسته چهار جلدی مفاتیح‌الجنان، صحیفه سجادیه، قرآن کریم و نهج البلاغه در قطع پالتویی خبر داد و گفت: چند ارگان مانند سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و... بنا دارند این بسته را به چاپ برسانند که هم در داخل کشور کاربردهای فراوانی دارد و هم قرار است تعدادی از این بسته، بدون ترجمه به چاپ برسد تا برای خارج از کشور ارسال شود.

بابایی افزود: ما فایل این بسته چهار جلدی را آماده کرده و به پایان رسانده‌ایم، قراردادهای چاپ هم منعقد شده است. این کار تا پایان سال به چاپ رسیده و در اردیبهشت ماه سال آینده و در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران