فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی در دهه فجر آسیب شناسی شود

فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی در دهه فجر آسیب شناسی شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: آسیب‌شناسی فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی در دهه فجر انجام شود تا تصویر روشن و جامعی از انقلاب پیش روی نسل جدید نشان داده شود.

به گزارش خبرگزاری تسینم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در جلسه هماهنگی مراسم دهه فجر که با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، رؤسای دانشگاه‌ها و نمایندگان ارگان‌ها، نهادها، بازاریان و مجامع امور صنفی خوی برگزار شد اظهار کرد: فجر به معنی شکافتن است و بعضی از مفسران آغاز ماه محرم و یا روز عید قربان و صبح جمعه و شکافتن تاریکی و ظلمت و جهالت را فجر معرفی می‌کنند.

وی درخشش اسلام در تاریکی جاهلیت را فجر دانست و گفت: قیام عاشورا علیه تاریکی ظلمت حاکمیت بنی امیه فجر است و انقلاب اسلامی ایران علیه پهلوی ستمگر فجر است و انقلاب جهانی امام عصر(عج) علیه بی‌عدالتی جهانی نیز فجر است.

در دهه فجر به موضوعات کلیدی توجه شود

وی تصریح کرد: لازم است در برگزاری مراسم دهه فجر به موضوعات کلیدی انقلاب اسلامی توجه ویژه شود و با تحلیل و بررسی نو در انتقال آموزه‌های انقلاب به نسل‌های بعدی و جهانیان کوشش شود.

موسوی شکوری رهبری حضرت امام خمینی(ره) به عنوان مرجع تقلید و اصول و روش‌های مبارزاتی آن فقید را از موضوعات اساسی و کلیدی انقلاب برشمرد و گفت: شکست رژیم پهلوی و حامیان او در برابر مردم از دست آوردهای انقلاب است.

امام جمعه خوی گفت: مدیریت انقلاب در سال‌های بحرانـی پـس از پـیـروزی و شکست خوردن گروه‌های محارب علیه انقلاب مـردم  را از دیگر موضوعات اساسی انقلاب می توان نام برد.

صدور انقلاب یاس دشم را در پی می‌آورد

وی اظهار کرد: شکست خوردن انواع توطئه‌های پیچیده در برابر اراده مردم، رشد و توسعه علمی کشور به صورت معجزه آسا و صدور انقلاب و روحانیت برگرفته از انقلاب است و نیاز به تحلیل گسترده دارد.

مسئول شورای فرهنگ عمومی خوی با اشاره به ضعف‌های موجود در جامعه بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر فعالیت های انقلابی به اداری تبدیل شده و به نوعی شور انقلابی فروکش کرده است.

وی افزود: رسالت انقلابی به رفع تکلیف اداری تبدیل شده و نیروهای انقلابی در حوادث سیاسی و جریانی فرسایش یافته است که همه این موارد از ضعف‌ها و نقایص نوع نگرش به انقلاب است.

از نفوذ فرهنگ‌های وارداتی جلوگیری شود

امام جمعه خوی نفوذ فرهنـگ‌های وارداتی و به تحلیل رفتـن فـرهنـگ انقلاب را از آسیب های مهم فرهنگی در شرایط امروز عنوان کرد و گفت: گـسـترش سودجـویی و رفـاه طـلـبی در مـیان کارگـزاران  و بت شدن مدرک و مدرک گرایی در فرهنگ عمومی جامعه مواردی است که نیازمند توجه ویژه به آنهاست.

موسوی شکوری تصریح کرد: نظارت لازم بر عملکردها کافی نیست و الزامی است جشن های انقلاب با محوریت مردم برگزار شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon