مرحله تحقیقات مستند «ماهواره» به پایان رسید

مرحله تحقیقات مستند «ماهواره» به پایان رسید

خبرگزاری تسنیم: بورونی، مسئول تیم تحقیقات پروژه جدید سفیر فیلم با موضوع «ماهواره»، گفت: هم‌اکنون پروژه مستند «ماهواره» به لحاظ محتوایی به پایان رسیده است و قرار است نگارش فیلمنامه آن به زودی آغاز گردد.

محمدرضا بورونی، مسئول تیم تحقیقات پروژه جدید سفیر فیلم با موضوع «ماهواره» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،با اعلام خبر اتمام مرحله تحقیقات این پروژه گفت: کلیّت این درباره اهداف و شیوه‌های تأثیرگذاری شبکه‌های ماهواره‌ای است. این مستند تاکید می‌کند در ماجرای شبکه‌های ماهواره‌ای همه داستان سرگرمی نیست، بحث دیگری نیز در پشت این موضوع وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مصرف‌کنندگان اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای زنان هستند، گفت:‌ با توجه به جایگاه مهم زن در خانواده ایرانی٬ دشمن نیز سرمایه‌گذاری خود را بیشتر بر این قشر جامعه متمرکز کرده است. تحقیقات ما نشان می‌دهد که از نظر طیف سنی، مخاطبان جوان‌تر٬ بیشتر بیننده برنامه‌های سرگرم‌کننده و مخاطبان مسن‌تر، بیننده برنامه‌های سیاسی هستند. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد میان پایبندی به مذهب و تماشای ماهواره رابطه عکس وجود دارد.

این محقق هدف اصلی مستند را پرداختن به پشت صحنه شبکه‌های ماهواره‌ای عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ما در تحقیقات سعی کردیم تا حدودی روی وابستگی این شبکه‌ها به منابع مالی کشورهای مستکبر تمرکز کنیم. از سال 88 یک‌باره شبکه‌های ماهواره‌ای چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی رشد سریعی داشتند. ضرغامی گفته است امروز 143 شبکه فارسی زبان در حال فعالیت هستند در حالی که در سال 87 تنها 35 شبکه وجود داشت. این واقعه اتفاقی نیست و باید روی آن فکر کرد.

بورونی در ادامه گفت: هم اکنون «من و تو»، «بی‌بی‌سی» و «جم» پر بیننده‌ترین شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان هستند.

وی در پایان اظهار داشت: تاکنون با دکتر یاوری و دکتر ژیان‌پور استاد جامعه‌شناسی دانشگاه اصفهان مصاحبه کرده‌ایم. همچنین در پژوهشی جدا، احادیث مربوط به رسانه را استخراج کرده‌ایم. هم‌اکنون پروژه مستند «ماهواره» به لحاظ محتوایی به پایان رسیده است و قرار است نگارش فیلمنامه آن به زودی آغاز گردد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران