تشکیل کارگروه ۳ جانبه بررسی طلب پیمانکاران از دولت

تشکیل کارگروه 3 جانبه بررسی طلب پیمانکاران از دولت

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی ایران از تشکیل یک کارگروه متشکل از معاونت برنامه ریزی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و اتاق برای بررسی طلب پیمانکاران از دولت خبر داد و گفت: قرار است این گزارش تهیه و برای تصمیم‌گیری به شورای گفت وگو ارائه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین شافعی امروز پس از پایان جلسه شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در رابطه با جزئیات جلسه امروز به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی با بیان این مطلب که در این جلسه تاکیدات زیادی بر اجرایی شدن ماده 23 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مطرح شد، گفت: در تدوین آیین نامه‌ها و قراردادها و البته دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها باید نظر  بخش خصوصی و تعاونی مدنظر قرار گیرد. 

وی با بیان این مطلب که در جلسه امروز تاکیدات زیادی بر اجرایی شدن مفاد قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار از سوی اعضای حاضر در جلسه مطرح شد، افزود: سازمان‌های دولتی و بانک مرکزی قبول کردند که شرایط عملیاتی سازی ماده 21 قانون بهبود فضای کسب و کار را به وجود آورد البته تاکیداتی نیز مطرح شده است تا فاصله بین تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار در مجلس و تصویب آیین نامه اجرایی آن برطرف گردد.

شافعی با اشاره به طلب پیمانکاران از بخش دولتی افزود: در حال حاضر پیمانکاران طلبکار از دولت در عین حال به بخش های دیگر از جمله بانک‌ها نیز بدهکار هستند که در این رابطه بدهی این افراد مشمول جریمه قرار میگیرد اما طلب آنها تغییر نمی‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: یک کارگروه متشکل از تشکل‌ها و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل شده است تا طلب و بدهی پیمانکاران را در قالب یک گزارش مورد بررسی قرار داده و در نهایت برای تصویب آن به شورای گفت و گو ارائه نماید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه