لزوم تسهیل سرمایه گذاری در بخش مغفول گردشگری خراسان جنوبی

لزوم تسهیل سرمایه گذاری در بخش مغفول گردشگری خراسان جنوبی

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: زمینه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در بخش های مغفول مانده گردشگری در خراسان جنوبی باید فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، همایون نخعی نژاد در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی در خصوص مباحث آموزشی فعال بوده و استانی خدماتی است.

وی افزود: این استان دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است که باید برای حفاظت و معرفی آن برنامه ریزی کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: باید برای رفع کاستی های پیشین در رابطه با حفاظت از آثار تاریخی و بافت های ارزشمند تاریخی تلاش کرد.

نخعی نژاد با تأکید بر تعصب بر روی آثار تاریخی کشور، بیان کرد: مردم باید نسبت به این داشته ها حساس باشند تا در صورت غفلت، مردم به مسئولان تذکر دهند.

وی بر لزوم ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: لازم است تا زمینه تسهیل سرمایه گذاری در این استان را فراهم و از ظرفیت های مغفول مانده در بخش های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استفاده بیشتری ببریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید موانع تولید و سرمایه گذاری حذف شود، بیان کرد: زمینه برای تولید و عرضه محصولات صنایع دستی باید فراهم شود تا چرخه اقتصادی استان، رونق بگیرد.

نخعی نژاد بیان کرد: استانداری خراسان جنوبی برای ایجاد فضایی پرنشاط در جامعه و همچنین رونق دادن به هر یک از حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از هرگونه کمک دریغ نخواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز گفت: گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی سه مؤلفه برای توسعه پایدار خراسان جنوبی است.

محمدرضا رضایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار کرد: توسعه خدمات و زیرساخت‌های گردشگری استان می تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در بالابردن سطح رفاه و بهبود وضعیت معیشتی همگانی جامعه ‌داشته باشد.

وی افزود: از زمان ایجاد کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مصوبات مناسبی تصویب و اجرایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت: نوروز فرصت مغتنمی برای معرفی استان به گردشگران است بنابراین باید از فرصت نهایت استفاده را کرد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon