۴۵۰ میلیون ریال جوایز ششمین جشنواره داستان انقلاب

450 میلیون ریال جوایز ششمین جشنواره داستان انقلاب

خبرگزاری تسنیم: مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری و دبیر اجرایی ششمین جشنواره سراسری داستان انقلاب از اهدای ۴۵۰ میلیون ریال جایزه به برگزیدگان این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری و دبیر اجرایی ششمین جشنواره سراسری داستان انقلاب با اعلام این خبر گفت: این جوایز در بخش‌های رمان بزرگسال شامل اثر برگزیده 100 میلیون ریال، اثر برتر 70 میلیون ریال و اثر تقدیری 50 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش رمان نوجوان شامل اثر برگزیده 50 میلیون ریال، اثر برتر 40 میلیون ریال و اثر تقدیری 30 میلیون ریال و بالاخره در بخش داستان کوتاه در هر دو بخش بزرگسال و نوجوان شامل اثر برگزیده 30 میلیون، اثر برتر 20 میلیون و 10 میلیون اهدا می‌شود.

وی در خصوص مشارکت سایر ارگان‌های فرهنگی در برگزاری این جشنواره در دوره‌های گذشته و این دوره توضیح داد: دوره‌های اول تا چهارم این جشنواره با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تأمین مبلغ جوایز برگزار شد. در دوره پنجم نیز وزارت ارشاد با تعهد پرداخت نیمی از مبلغ جوایز یعنی حدود 20 درصد از هزینه‌های برگزاری جشنواره خواستار مشارکت در برگزاری جشنواره شده بود که تغییر مدیریت‌ها کمی پرداخت جوایز را به تأخیر انداخت. البته با رایزنی‌های انجام شده این مهم به سرانجام رسید.

قربانی ادامه داد: در این دوره هنوز درخواستی برای مشارکت در جشنواره به دست ما نرسیده است، لذا حوزه هنری ضمن آنکه از هر گونه مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری رخدادهای فرهنگی هنری استقبال می‌کند، هیچ مشکلی در برگزاری جشنواره‌های سالانه خود از جمله جشنواره مهم داستان انقلاب نخواهد داشت.

ششمین جشنواره داستان انقلاب در نخستین سال پس از درگذشت بانی خود؛ مرحوم امیرحسین فردی با دبیری حسین فتاحی کار خود را آغاز و در مرحله نخست به داوری بیش از 400 اثر پرداخته است. همچنین برگزیدگان این جایزه طی مراسم ویژه‌‌ای در روز شنبه 26 بهمن ماه در تالار سوره حوزه هنری معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران