راه‌اندازی صندوق پس‌انداز و وام مسکن را پیگیری می‌کنم/ نمی‌توان روی فقر تهران خط کشید

راه‌اندازی صندوق پس‌انداز و وام مسکن را پیگیری می‌کنم/ نمی‌توان روی فقر تهران خط کشید

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی از پیگیری راه‌اندازی صندوق‌های پس‌انداز و وام مسکن خبر داد و گفت: همدلی بین جامعه، حرفه‌ورزان و اهل علم باعث می‌شود طرحها و اقدامات بعدی با کمترین مقاومت و بیشترین همکاری به پیش برود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران گفت: به‌دنبال این برنامه هستیم که نظارت پایشی جدی نسبت به مقررات شهرسازی و ساختمانی اعمال شود.

وی با بیان این که اساساً باید مقررات شهرسازی در بلند و کوتاه مرتبه سازی به‌درستی اجرا شود، از پیشرفت بازنگری در طرح جامع مسکن خبر داد و تصریح کرد: در حال برنامه ریزی برای راه‌اندازی صندوق‌های پس‌انداز مسکن هستم. این مسئله در اختیار یک وزارتخانه نبوده و باید علاوه بر وزارتخانه‌های دیگر بانک مرکزی را برای این برنامه هماهنگ کنیم.

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری افزایش وام مسکن خبر داد و گفت: در این رابطه کار خودم را انجام می‌دهم.

آخوندی همچنین با تأکید بر این که توسعه ملی بدون همکاری نهادهای علمی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: بحث اصلی این است هر کاری قرار است انجام شود باید با کمک نخبگان حرفه‌ای اجرایی شود. برگزاری نشست با بخش خصوصی می‌تواند در جهت اجماع حرفه و این که با هم پیش برویم و اقدامات یکدیگر را خنثی نکنیم خیلی مؤثر بوده می‌تواند راه  را برای دولت و ملت ایران باز کند.

وی ادامه داد: لازمه این تغییر انگاره گفت‌وگوی مداوم در سطح جامعه و سطح حرفه‌ورزان و اهل علم است. این که تصور کنیم یک اراده می‌تواند تغییر انگاره دهد اصلاً امکان پذیر نیست.

آخوندی با تأکید بر این که باید با دانشگاه‌ها برای تغییر انگاره ارتباط برقرار شود، گفت: مسئله امروز تهران علاوه بر آلودگی، ترافیک، اشتغال، کسب و کار و امنیت است، این مسائل را یک اداره می‌تواند حل کند یا یک جامعه؟ به‌طور قطع مسائلی این‌چنینی باید در جامعه مطرح شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله فقر تهران اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم روی این فقر خط بکشیم و با طرحهای اداری مسئله فقر حل نمی شود و باید درباره آن گفت وگو کرد تا کل جامعه را برای حل مسائل بنیادین جامعه هم‌راستا کرد. در این صورت مطمئناً راه‌حل‌های خوبی پیدا خواهد شد.

آخوندی افزود: همدلی بین جامعه، حرفه‌ورزان و اهل علم باعث می‌شود طرحها و اقدامات بعدی با کمترین مقاومت و بیشترین همکاری به پیش برود و هزینه‌های کار را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه