۲ میلیون قشر ضعیف‌تر به مشمولان سبد کالا اضافه شدند

2 میلیون قشر ضعیف‌تر به مشمولان سبد کالا اضافه شدند

خبرگزاری تسنیم: در فاصله ۶ روز مانده به پایان مهلت مقرر دولت برای توزیع سبد کالا، خبرها حاکی است، از ۱۲ میلیون حواله سبد کالا که بین ۱۰ فروشگاه و اتحادیه عمده توزیع شده بود، حدود ۲ میلیون را پس گرفتند تا بین اقشار ضعیف‌تر جامعه توزیع کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  در راستای توزیع سبد کالای دولتی در بهمن ماه و اسفند ماه با وجود اینکه امروز 9 روز از بهمن ماه گذشته اما هنوز خبری از توزیع این سبد در کشور نیست و متأسفانه تاکنون هیچ‌کدام از مسئولان در این زمینه شفاف سازی نکرده‌اند و مردم نیز همچنان در انتظار تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

بنا بر این گزارش، همچنین علی‌رغم اینکه وزارت صنعت، با راه‌اندازی پورتال اطلاع رسانی سامانه سبد کالای حمایتی دولت، پیامک 5000799 و شماره 09612 را برای اطلاع از وضعیت سبد کالا معرفی کرده بود ولی ظاهراً هنوز هیچ‌یک از این شماره‌ها فعال نشده است و مشخص نیست چه زمانی روز موعود فرا خواهد رسید و همچنان مردم علاوه بر اینکه دغدغه شمول یا عدم شمول این سبد را دارند، منتظر تاریخ توزیع آن هستند.

 به گزارش تسنیم؛ پیگیری‌ها در هفته گذشته حاکی از این بود که روغن به هیچ اتحادیه‌ای نرسیده و قرار بود اوایل بهمن تأمین شود که در حال حاضر خبرهای کسب شده نشان دهنده این است که اکنون تمام حواله‌های روغن بین تعاونی‌ها توزیع  شده است اما هنوز دستور توزیع به آنها داده نشده است.

صحبت‌های اتحادیه‌های فرهنگیان، اتحادیه مرکزی کارگران (امکان)، اتحادیه اسکاد و اتحادیه اتکا بیانگر این است که یکی از دلایل عدم توزیع سبد کالا بین مشمولین  به‌درستی فعال نشدن دستگاه‌های کارت‌خوان (pos) در فروشگاه‌ها است. در همین راستا برخی از اتحادیه‌ها از جمله اتحادیه مصرف فرهنگیان به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داده‌اند که حواله‌های سبد کالای دولت برای فرهنگیان از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان این اتحادیه توزیع شود.

به گزارش تسنیم؛ یکی از مسائل قابل تأمل در توزیع سبد کالای دولت این است که خبرهای رسیده  از سوی این اتحادیه‌ها بیانگر این موضوع است که جامعه هدف 15 میلیون نفری که از سوی حاج‌علی، مدیر اجرایی سبد کالای دولت بیان شد محقق نخواهد شد و از 12 میلیون حواله سبد کالا که بین اتحادیه فرهنگیان، امکان، اسکاد و فروشگاه‌های اتکا، سپه، شهروند، رفاه و سازمان میادین توزیع شده بود، حدود 2 میلیون پس گرفته شد تا بین اقشار ضعیف‌تر جامعه توزیع شود.

 انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه