غربی‌ها از بیداری و هوشیاری کشورهای اسلامی می‌ترسند


غربی‌ها از بیداری و هوشیاری کشورهای اسلامی می‌ترسند

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله نوری همدانی گفت: با بیداری و هوشیاری مردم ایران موجی از بیداری در کشورهای دیگر شکل گرفت و همین امر سبب ترس مستکبران و کشورهای غرب از ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با پرسنل وزارت دفاع و نیروی انتظامی، با اشاره به اینکه ایمان نخستین گام در تکامل انسان است، اظهار کرد: خداباوری، ایمان و عقیده در تکامل انسان نقش حیاتی دارند که 750 آیه درباره شناخت خداوند و توحید وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: 2هزار آیه درباره معاد وجود دارد که انسان را منحصر به زندگی در این دنیا نمی‌کند و اشاره به این می‌کند که با مرگ، انسان از این جهان به جهان دیگری می‌رود و در حقیقت مرگ پلی میان دنیا و آخرت است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قرآن کریم به شبهات ذهن انسان جواب می‌دهد، عنوان کرد: مردم با استفاده از قرآن کریم می‌توانند به سؤالات ذهنی خود جواب دهند که یکی از مهم‌ترین سؤالات ذهن انسان مرگ و روح انسان است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: روح انسان شخصیت اوست و جسم انسان پس از مرگ از بین می‌رود و روح اوست که باقی می‌ماند و از همین رو اعمال و اخلاق با روح تا روز قیامت همراه است و اگر فردی اعمال نیکو را در دنیا انجام دهد در آخرت پاداش خود را دریافت می‌کند و از طرفی اگر اعمال زشت و ناپسند انجام دهد به‌قطعیت در قیامت عذاب می‌شود.

برخی از انسان‌ها درباره مرگ اطلاعات کاملی ندارند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به علم لایتناهی خداوند اظهار کرد: برخی از انسان‌ها درباره مرگ اطلاعات کاملی ندارند و نمی‌دانند پس از مرگ چه اتفاقاتی رخ می‌دهد که باید بدانند خداوند پس از مرگ انسان‌ها را زنده و به اعمال و رفتار آنها در روز قیامت رسیدگی می‌کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: همه موجودات دارای شعور و قدرت درک هستند و شکر و حمد خداوند را در همه حال به جای می‌آورند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه انقلاب جمهوری اسلامی ایران جنبه‌های دینی، فرهنگی، نظامی، سیاسی و اجتماعی دارد، عنوان کرد: ایران در سال‌های گذشته دچار استبداد بود و به‌نوعی دچار حکومت سلطنتی بود که پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران این نوع حکومت از بین رفت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شاهان به‌دنبال لذت و ساختن کاخ بوده‌اند و مردم را برده‌های خود می‌دانستند که برای از بردن ظلم در جامعه مردم نیازمند حکومتی بوده‌اند که بر پایه اسلام و مردم خواهی حرکت کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اسلام از زمان واقعه غدیر دچار انحراف شد، عنوان کرد: در اسلام در رأس حکومت پیامبران و پس از آنان امامان معصوم(ع) وجود دارند که در حال حاضر رهبری حکومت اسلام به‌عهده امام زمان(عج) است و تا زمان ظهور ایشان رهبری جامعه در دست مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه ایمان و عقیده است که همین ایمان و عقیده انسان را ارزشمند می‌کند و از طرفی همین ایمان و عقیده برای مردم ایران سبب شد تا ایران به اینجا برسد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شهادت میلیون نفر ایرانی در دفاع از انقلاب عنوان کرد: امام(ره) با استقبال چند میلیونی مردم ایران در زمان ورود و بازگشت به میهن مواجه و در روز 9 بهمن بختیار مجبور به بازکردن فرودگاه‌ها شد.

غربی‌ها از بیداری و هوشیاری کشورهای اسلامی می‌ترسند

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: با بیداری و هوشیاری مردم ایران موجی از بیداری در کشورهای دیگر شکل گرفت و همین امر سب ترس مستکبران و کشورهای غرب از ایران شد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: امام زمان(عج) فرمود هر حادثه‌ای که به وجود می‌آید به عالمان دینی و کسی که در مدیریت جامعه بسیار قوی و شجاع باشد رجوع کنید که الحمدلله بعد از امام(ره) این مسند با وجود آیت‌الله خامنه‌ای برقرار است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ما با عقیده زندگی می‌کنیم، سیاست و تمام کار ما با خداست و همیشه باید یاد خدا را در زندگی خود جاری سازیم.

انقلاب اسلامی ایمان مردم ما را قوی کرد

این مرجع تقلید تصریح کرد: در 8 سال دفاع مقدس ایمان بود که شهیدان را به میدان کشانده بود؛ ایمان انسان را شجاع می‌کند و اگر کسی از مرگ بترسد نمی‌تواند کاری انجام دهد.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: به‌دلیل ایمان است که ایران در برابر استکبار ایستاده است و این انقلاب ایمان مردم را قوی کرده و انقلاب فرهنگ و سیاست ما را تغییر داده است.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon