جزئیات جام والیبال قهرمانی جهان+ تصاویر

جزئیات جام والیبال قهرمانی جهان+ تصاویر

خبرگزاری تسنیم: جام مسابقات والیبال قهرمانی جهان، ۹ کیلوگرم وزن و حدود ۴۲ سانتی‌متر ارتفاع دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون جهانی والیبال، جام مسابقات والیبال قهرمانی جهان جزئیات جالب توجهی دارد که در زیر با آن‌ها اشاره می‌شود: 


لوگوی مسابقات: پرچم سفید و قرمز رنگ لهستان در بالای لوگو دیده می‌شود، ضمن اینکه دایره دور جام،‌ نمادی از توپی والیبال است.

جام قهرمانی: این جام توسط «مارکو هیر»‌از شرکت «آکتونگ» طراحی شد که که همکاری نزدیکی با فدراسیون جهانی والیبال دارد. ساخت آن هم به عهده 2 جوان سوییسی گذاشته شد.

جام از 12 قطعه جدا از هم ساخته شده که نشان دهنده 12 بازیکن حاضر در زمین والیبال است. نحوه قرار گرفتن آنها در کنار هم ساعت‌گَرد (مثل جهت چرخش بازیکنان در زمین والیبال) است. پایه جام از نیکل ساخته شده که در تاج آن به طلا تبدیل می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد تیمی که به بالاترین نقطه برسد شایسته مدال طلا است. در بالای جام فضایی کروی به نشانه توپ والیبال یا کره زمین وجود دارد. 


ارتفاع جام: 88/42، وزن: 9 کیلوگرم

طراحی: 12 قطعه جداگانه که در کنارهم شکل توپ والیبال را به وجود آورده‌اند. جنس، شکل و نوع قرار گرفتن قطعات در کنار هم بیانگر قدرت، دقت و کار تیمی در والیبال است.

ساخت: 120 ساعت برش و طراحی اولیه؛ 24 ساعت پولیش دستی، سایش با فشار بالا و سوار کردن قطعات روی پایه؛ 60 ساعت کار نرم افزاری برای طراحی و برش.

جام: از قطعات جدا از هم ولی به صورت یکپارچه ساخته شده که در جهت چرخش بازیکنان در زمین والیبال کنار هم قرار گرفته‌اند. روی پایه نیکلی جام، اسامی کشورهایی که پیش از این قهرمان جهان شده‌اند حک شده است.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon